تحقیقات جدید  نشان می‌دهد که طب سوزنی می‌تواند به کاهش گرگرفتگی در مبتلایان سرطان سینه کمک کند.
با توجه به این‌که گرگرفتگی واقعیتی دشوار در زنان مبتلا به سرطان سینه است، محققان دریافته‌اند که مشاوره در زمینه‌ی  سبک زندگی مشترک به همراه چند جلسه طب سوزنی در هفته به طور چشم‌گیری کیفیت زندگی آنان را بهبود می‌بخشد.
یکی از محققان می‌گوید: طب سوزنی همراه با افزایش مراقبت شخصی به مدت 3 ماه، عارضه گرگرفتگی را در زنان سرطانی کاهش می‌دهد.
از آن‌جا که درمان هورمونی سرطان سینه  معمولا باعث این عارضه می‌شود، طب سوزنی روش مفیدی برای بهبود کیفیت زندگی در حین درمان محسوب می‌شود. 
یک پزشک ایتالیایی و همکارانش روی این مسئله تحقیقاتی انجام داده‌اند. این تیم بین سال‌های 2010-2013 تحقیقات خود را بر روی 190 بیمار مبتلا به سرطان سینه با میزان متوسط یا بیشتر گرگرفتگی و در حال درمان مراکز سرطان و مراکز مراقبت‌های بهداشتی اولیه متمرکز کردند.
بیماران با میانگین سنی 49 سال به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروهی 105 نفره از بیماران به مدت  3 ماه یک رژیم غذایی، ورزشی و خدمات روانشناسی دریافت کردند.
به گروه دوم که متشکل از 85 بیمار بود رژیم غذایی مشابهی با بازه زمانی یکسان همراه با 10‌ساعت جلسات هفتگی طب سوزنی سنتی ارائه شد.
همه بیماران گزارشات روزانه گرگرفتگی خود را ثبت کردند. در پایان این دوره سه ماهه (و تا شش ماه بعد از آن) تغییرات در شدت و تعداد این گرگرفتگی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
در پایان دوره، میزان گرگرفتگی افرادی که طب سوزنی داشتند 5% درصد کم‌تر از گروهی بود که در برنامه خود طب سوزنی نداشتند. این تحقیقات یک سال و نیم بعد از پایان جلسات طب سوزنی ادامه یافت. هم‌چنین مشاهده شد افرادی که در گروه طب سوزنی بودند عموما شرایط کیفی زندگی بهتری از لحاظ جسمی و روحی و بدون عوارض جانبی داشتند.

منبع : Webmd