Official GeForce GTX 1080 محصول NVIDIA سریع است، اما بیاید قبول کنیم؛ همه منتظر کارت گرافیک‌های شرکت‌های ثالث که از حداکثر ظرفیت چیپست‌های قدرتمند استفاده می‌کنند هستیم. به نظر می رسد این انتظار به پایان رسیده است. ASUS از ROG Strix GeForce GTX 1080 که از کارت گرافیک NVIDIA بسیار توانمند‌تر است رونمایی کرد. سرعت معمول 1.76GHz Strix است که تا 1.9Ghz تقویت می شود در حالی که سرعت کارت گرافیک مرجع فقط 1.6Ghz است. هم‌چنین سرعت نسخه‌ی اورلاک شده‌ی آن به 1.78Ghz می‌رسد و تا 1.94Ghz هم تقویت می‌شود. فقط چند فریم بر ثانیه بیشتر در بازی می بینید اما همین چند فریم می تواند تفاوت بین بازی کردن با تصویر 60 فریم بر ثانیه‌ی شفاف و تصویری که مدام گیر می‌کند را ایجاد کند.

این کارت گرافیک علاوه بر سرعت نکات مثبت دیگری هم دارد. می‌توانید نور آن را تنظیم کنید، تنظیماتی که شامل رقص نور هم می‌شود و می‌توانید با استفاده از  آن کامپیوتر خود را به یک دیسکوی کوچک تبدیل کنید. ترکیب لوله‌های خنک کننده و فن‌ باعث شده این کارت گرافیک 30% خنک‌تر و بی‌صداتر از کارت گرافیک NVIDIA باشد.

بهترین قسمت قیمت آن است. در حالی که قیمت کارت گرافیک NVIDIA در بازار آمریکا 2.430.000 تومان بود، نسخه‌ی استاندارد Strix با قیمت 2.157.000  تومان به فروش می رسد؛ حتی نسخه‌های تقویت شده هم بیش از 2.227.000 تومان قیمت ندارند. با اختلاف قیمت این دو کارت گرافیک می‌توانید چندین بازی کامپیوتری بخرید. احتمالا باید تا 15 خرداد صبر کنید اما اگر می‌خواهید کامپیوتری برای بازی کردن جمع کنید که تا سال‌ها نیازتان را برطرف کند این کارت گرافیک ارزش صبر کردن دارد.


منبع : Engadget