اگر یک کامپیوتر خانگی قدرتمند می‌خواهید پردازنده‌ی جدید Intel می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند. نسخه‌ی جدید و قدرتمند Core i7 اینتل 10 هسته با سرعت 3.5GHz دارد؛ اما قیمت آن بسیار بالا است. به گزارش PC World پردازنده‌ی مخصوص بازی جدید Intel یا Core i7-6950X Extreme Edition معمولا با سرعت 3GHz کار می‌کند اما یک حالت تقویت شده دارد که سرعت پردازنده‌ها را تا 3.5GHz بالا می‌برد. این قطعه‌ی سیلیکنی 25MB کش دارد و از تکنولوژی Turbo Boost Max 3.0 بهره می‌گیرد. این به این معنا است که احتمالا می‌توانید آن را تا سرعت 3.8GHz  اورلاک کنید. 

اما چیزی که برای همه اهمیت دارد عملکرد یک پردازنده در دنیای واقعی است. Intel ادعا کرده این پردازنده می‌تواند تصاویر 4K را 25٪ سریع‌تر، و تصاویر 3D را 35% سریع‌تر از آخرین Core i7 پردازش کند. این قدرتمندترین پردازنده‌ی کامپیوترهای خانگی است که در حال حاضر می‌توانید از Intel خریداری کنید. پس اگر به دنبال قدرتمندترین‌ها هستید این پردازنده برازنده‌ی شما است. 

البته باید به قیمتش هم توجه کنید. این پردازنده در بازار آمریکا 5.916.000 تومان قیمت دارد. انواع ارزان‌تری هم مثل پردزاند‌ های 8 هسته‌ای و 6 هسته‌ای در بازار موجود هستند اما هیچ کدام قدرت پردازنده‌ی 10 هسته‌ای را ندارند. بهتر است از کارت بانک خود یک موجودی بگیرید.


منبع : Gizmodo