هیچ‌کس نمی‌تواند اهمیت داشتن یک قلب سالم و قوی را تکذیب کند. متخصص قلب و عروق با تشخیص و درمان نارسایی‌ها و مشکلات قلبی به شما کمک می‌کند که قلبی سالم داشته باشید. اما آیا تا حال فکر کرده‌اید که از نظر متخصص قلب و عروق دانستن چه نکاتی قبل از وارد شدن به مطب ضروری است؟ برای دادن جواب این سوال ده نکته‌ای که در ادامه آمده است را با دقت مطالعه کنید:

متخصص قلب و عروق با شرکت‌های تولید دارو شراکت ندارد

اگر متخصص قلب و عروق برای شما دارویی تجویز کرد حتما از آن استفاده کنید. محققان بسیار با دقت این داروها را بررسی و آزمایش کرده و مفید بودن آن‌ها در درمان نارسایی‌های قلبی به اثبات رسیده است. اگر متخصص قلب و عروق برای بیماران دارویی تجویز می‌کند به این دلیل است که باور دارد آن دارو باعث می‌شود احساس و زندگی بهتر و طولانی‌تری داشته باشید، فقط همین. هیچ تبانی با شرکت‌های تولید کننده دارو برای فروش و درآمد بیشتر در کار نیست.  

رابطه بیماری‌های قلبی و عروقی با روابط جنسی

وجود مشکلات در روابط جنسی ممکن است با نارسایی‌های قلبی عروقی در ارتباط باشد پس این مسائل را با متخصص قلب و عروق در میان بگذارید. اگر در روابط جنسی با همسر خود دچار مشکل هستید خجالت نکشید و آن را بیان کنید. متخصص قلب و عروق می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد و داروهایی برای شما تجویز کند که با مصرف آن‌ها بتوانید رابطه جنسی بهتر و سالم‌تری داشته باشید.

به هر چیزی که در اینترنت می‌خوانید اعتماد نکنید

درمان‌های خانگی و ویتامین‌های فراوان کمکی به درمان بیماری شما نمی‌کنند حتی ممکن است آسیب بیشتری به شما برسانند و بیماری شما را وخیم‌تر کنند. بیماران اغلب تلاش می‌کنند از طریق درمان‌های خانگی و استفاده از ویتامین‌ها خود را مداوا کنند. اما این نوع از درمان‌ها تایید شده نیستند و جایگزین مناسبی برای روش‌های درمانی علمی و تایید شده نمی‌باشند. علاوه بر این برخی ویتامین‌ها با داروهای مداوای نارسایی قلبی تداخل داشته و درمان را برای متخصص قلب و عروق دشوارتر می‌کند و در بعضی موارد نیز وضعیت بیمار را از قبل بغرنج‌تر می‌کند.

برای اولین جلسه ویزیت متخصص قلب و عروق خود از قبل اطلاعاتی که فکر می‌کنید لازم است را آماده کنید.

متخصص قلب و عروق برای درمان شما به اطلاعات کافی نیاز دارد

با آمادگی و اطلاعات کامل به اولین جلسه ویزیت متخصص قلب و عروق خود بروید و از قبل اطلاعاتی که فکر می‌کنید لازم است را برای در میان گذاشتن با متخصص قلب و عروق خود آماده کنید. تاریخچه‌ی بیماری و سوابق پزشکی و هم‌چنین تاریخ و مکان درمان‌های قبلی خود را یادداشت کنید. بهتر است جعبه‌ی داروهایی که تاکنون مصرف کرده‌اید را نیز با خودتان بیاورید.

از مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا خودداری کنید

اگرچه نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌توانند باعث احساس شادابی در شما شوند اما از آن‌جایی که این نوشیدنی‌ها حاوی مقادیر زیادی کافئین و مواد شیمیایی هستند، ممکن است باعث تپش قلب و دیگر مشکلات قلبی شوند. اگر می‌خواهید انرژی بیشتری در طول روز داشته باشید آن را از طریق خواب شبانه بیشتر تامین کنید.

در مورد عادت‌های رفتاری و غذایی نادرست خود با صداقت صحبت کنید

ممکن است وسوسه شوید که در مورد سیگار کشیدن‌های تفریحی و گاه و بی‌گاه یا خوردن چیزبرگرهای خوشمزه حقیقت را نگویید. اما باید بدانید که مخفی کردن حقیقت تنها سلامتی خودتان را به خطر می‌اندازد. شیوه‌ی درمانی که متخصص قلب و عروق برای شما در نظر می‌گیرد تا حد زیادی به عادت‌های غذایی و رفتاری شما در زندگی روزمره وابسته است. اگر تصویر درست و کاملی از این رفتارها به متخصص قلب و عروق ارائه ندهید، ممکن است نتواند بهترین و مناسب‌ترین روش درمانی را برای شما تجویز کند.

داشتن یک رابطه‌ی صمیمانه و احساس راحتی کردن با متخصص قلب و عروق بسیار مهم است.

متخصصین هم انسان هستند

متخصص قلب و عروق نیز مانند شما می‌داند که داشتن رژیم غذایی درست، نکشیدن سیگار، ورزش و خوابیدن به مقدار کافی تا چه حد مشکل است. فکر نکنید که در صورت موفق نشدن در تغییر عادت‌های رفتاری نادرست متخصص قلب و عروق شما را سرزنش خواهند کرد. شاید متخصص قلب و عروق نیز با همین مشکلاتی که شما دارید دست به گریبان باشد.

قبل از توقف یا کاهش در مقدار داروهای مصرفی خود با متخصص مشورت کنید

عدم ثبات در مصرف داروهای تجویزی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از بیماران با آن مواجهند و اهمیت مصرف به موقع و به مدت کافی داروها را درک نمی‌کنند. اگر داروهایی که برای شما تجویز شده است را به همان شکلی که متخصص قلب و عروق توصیه کرده است مصرف نمی‌کنید با وی در این مورد صحبت کنید و حقیقت موضوع را در میان بگذارید. در اغلب مواقع متخصص قلب و عروق می‌تواند راه‌ حلی برای رفع این مشکل پیش پای شما بگذارد.

به متخصص قلب و عروقی مراجعه کنید که بتوانید با او به خوبی ارتباط برقرار کنید

داشتن یک رابطه‌ی صمیمانه و احساس راحتی کردن با متخصص قلب و عروق بسیار مهم است. برای پیدا کردن یک متخصص قلب و عروق خوب با خانواده، دوستان، اقوام یا مراکز درمانی مشورت کنید. هنگامی که متخصص قلب و عروق در حال ویزیت شماست به نحوه‌ی پاسخ‌گویی او به سوال‌های‌تان فکر کنید. آیا پاسخ‌هایی که به شما می‌دهد قانع کننده هستند؟ باید از صحبت کردن با وی لذت ببرید. آیا از رابطه‌ای که با او برقرار کرده‌اید رضایت دارید؟

بیماران باید همیشه خود را در اولویت قرار دهند

با این وجود اگر از مصاحبت با متخصص قلب و عروق خود لذت برده‌اید به این معنی نیست که باید حتما هر چند وقت یک بار به او مراجعه کنید. تمامی پزشکان متخصص قلب و عروق به یک اندازه خود را وقف بیمار نمی‌کنند. اگر پاسخ سوالاتی که داشتید را نگرفته‌اید دنبال متخصص قلب و عروق دیگری بگردید که یک قدم شما را جلوتر ببرد.

منبع : Healthgrades