مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند که تمام بزرگسالان پنج روز از هفته حداقل 30 دقیقه ورزش ملایم  انجام دهند. رفتن به باشگاه ورزشی به صورت روزانه یکی از راه‌های رسیدن به این هدف است. ورزش منظم از نظر جسمی و روانی فواید زیادی دارد. اما هر برنامه ورزشی جدیدی را بدون مشورت با پزشک خود شروع نکنید، به خصوص اگر شرایط جسمی خاصی دارید و یا تاکنون کم تحرک بوده‌اید.

کنترل وزن

اگر هرروز به باشگاه ورزشی بروید به شما کمک خواهد کر د تا وزن خود را کنترل کنید. مصرف 500 کالری در هر روز  یا 3500 کالری در هفته، به شما کمک خواهد کرد در هر هفته نیم کیلوگرم وزن کم کنید. اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، از دست دادن حتی میزان متوسطی از وزن مانند 10 درصد از وزن بدن‌، ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های جدی را کاهش دهد. ایجاد تغییرات در رژیم غذایی در کنار ورزش نیز می‌تواند به کاهش وزن بیشتر کمک کند. در صورت اضافه وزن کاهش 1 کیلوگرم در هفته هدف معقولی است.

سلامت قلب

ورزش روزانه قلب را تقویت کرده و اجازه می‌دهد تا  قلب برای پمپاژ خون فشار کمتری به خود وارد کند. ورزش هم‌چنین فشار خون را کاهش داده که باعث می‌شود با هرضربان قلب نیروی وارد بر دیواره‌ی عروق تعدیل شود. با رفتن به باشگاه ورزشی و هر روز ورزش کردن، می‌تواند سطح کلسترول و تریگلیسیرید را کاهش و جریان خون را در شریان‌ها هموارتر کنید. 30 دقیقه در روز و پنج روز در هفته ورزش کردن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سکته مغزی را کاهش دهد. رفتن به باشگاه ورزشی در دوره‌ای طولانی‌تر، اغلب می‌تواند خطرات بیشتری را کاهش دهد.

ترکیب ورزش‌های هوازی با تمرینات قدرتی در باشگاه ورزشی کمک می‌کند تا ماهیچه‌ها تناسب و ترکیب خوب خود را حفظ کنند.

مزایای دیگر ورزش منظم برای سلامت 

ورزش منظم امکان خطر ابتلا به دیابت در حال پیشرفت، سندرم متابولیک و برخی از انواع سرطان‌ها مانند سرطان روده‌ی بزرگ و سرطان سینه را کاهش می‌دهد. ترکیب ورزش‌های هوازی با تمرینات قدرتی در باشگاه ورزشی کمک می‌کند تا ماهیچه‌ها، رباط‌ها، مفاصل و تاندون‌ها تناسب و ترکیب خوب خود را حفظ کنند. در نتیجه بدن شما قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر خواهد شد. این امر به ویژه با بالا رفتن سن و یا بروز مشکلاتی مانند آرتریت مهم است. با ورزش منظم روزانه می‌توانید خطر شکستگی لگن که ممکن است تاثیر منفی بر زندگی به خصوص در سال‌های پیری بگذارد را کاهش دهید.

مزایای ورزش منظم بر سلامت روان

رفتن به باشگاه ورزشی به صورت منظم شما را در تماس با افراد قرار می‌دهد و زندگی اجتماعی‌تان را گسترده‌تر کرده و احساسی که نسبت به خودتان دارید را ارتقاء می‌دهد. اگر هر روز ورزش کنید خواب بهتری خواهید داشت و خواب بهتر به معنی انرژی بیشتر و حتی خلق و خوی بهتر است. از طرف دیگر با کاهش وزن و تناسب اندام نگاه بهتری به خود خواهید داشت. ورزش منظم به درمان اضطراب و افسردگی نیز کمک می‌کند چون با توجه به زمانی که هر روز برای انجام کاری خوب برای خودتان صرف می‌کنید، باعث می‌شود احساس آرامش و رضایت داشته باشید.

منبع : Livestrong