آیا قصد دارید عمل کاشت مو انجام دهید؟ آیا به صورت تفریحی سیگار می‌کشید و می‌خواهید بدانید که آیا سیگار کشیدن تاثیری بر روی نتایج کاشت مو دارد یا نه؟ برای گرفتن جواب خود ادامه مطلب را بخوانید. در این مطلب ما به تاثیرات منفی کشیدن سیگار بعد از انجام کاشت مو اشاره می کنیم.

عمل کاشت مو برای تمام کسانی که از کم پشتی مو و طاسی سر رنج می‌برند اهمیت بسیار زیادی دارد. کاشت مو موفقیت‌آمیز باعث برگشتن مقداری از موها و هم‌چنین اعتماد به نفس در افراد طاس می‌شود. البته مشاهده نتایج نهایی کاشت مو از 8 تا 12 ماه به طول می‌انجامد.
اگرچه دستیابی به نتایج رضایت‌بخش انتظار کشیدن به مدت یک سال را توجیه‌ می‌کند، اما موارد خاصی وجود دارد که برای دستیابی به نتایج خوب باید آن‌ها را با دقت رعایت کنید. مراقبت‌های قبل و بعد از عمل کاشت مو نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت آن دارد. یکی از مواردی که قبل و بعد از انجام کاشت مو باید از انجام آن خودداری کنید کشیدن سیگار است. اگر به صورت تفریحی یا همراه با دوستان خود روزی چند نخ سیگار می‌کشید، باید بدانید که اگر می‌خواهید عمل کاشت مو موفقیت‌آمیزی داشته باشید باید چندین هفته بعد و قبل از انجام عمل از کشیدن سیگار خودداری کنید.
باور عمومی بر این است که مضرات سیگار تنها دهان و قلب و ریه‌ها را درگیر می‌کند که باور درستی نیست. مطالعات نشان داده است که کشیدن سیگار تمامی اعضای بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد از مغز گرفته تا دست ها و پاها. ممکن است شما در مورد مضرات کشیدن سیگار برای افراد سالم مطالب زیادی خوانده و شنیده باشید اما باید بدانید که مضرات سیگار کشیدن در افرادی که عمل جراحی انجام داده‌اند به‌ویژه افرادی که عمل کاشت مو انجام داده‌اند بسیار بیشتر است.

اگر قصد انجام عمل کاشت مو دارید حداقل 3 هفته قبل از انجام عمل و 3 هفته بعد از آن از کشیدن سیگار خودداری کنید.

سیگار کشیدن و ریزش مو

به شما اکیدا توصیه می‌کنیم که اگر قصد انجام عمل کاشت مو دارید حداقل 3 هفته قبل از انجام عمل و 3 هفته بعد از آن از کشیدن سیگار خودداری کنید. سیگار کشیدن قبل از انجام عمل بر روی کاشت مو تاثیر منفی می‌گذارد و کشیدن سیگار بعد از آن نیز رشد موهای پیوند زده شده را مختل می‌کند. مطالعات بسیاری برای کشف رابطه بین سیگار کشیدن و ریزش مو انجام شده است. مطالعه‌ای که در سال 2007 انجام شد نشان داد که کشیدن سیگار به مقدار زیاد (بین1 تا 20 نخ سیگار در روز) می‌تواند باعث ریزش موی متوسط یا شدید در مردان بالغ شود. اگرچه این مطالعات نتوانست رابطه‌ی مستقیم بین سیگار کشیدن و ریزش مو را کشف کند، اما باور محققان بر این است که سیگار کشیدن با تاثیر بر گردش خون افراد باعث ریزش مو در آن‌ها می‌شود.

سیگار کشیدن و کاشت مو

اکنون که تاثیر منفی سیگار کشیدن بر روی موهای سالم تایید شده است دیگر قبول کردن تاثیر منفی سیگار کشیدن بر روی فولیکول‌های پیوندی آسیب‌پذیر سخت نخواهد بود. جریان خون سالم در ناحیه‌ی زیر پوست سر برای رشد فولیکول‌های پیوندی بسیار ضروری است. اما مطالعات نشان داده است که نیکوتین موجود در سیگار بر رگ‌های خونی تاثیر منفی داشته و قابلیت آن‌ها در خون رسانی به تمام نقاط بدن از جمله پوست سر را کاهش می‌دهد که در نتیجه آن فولیکول پیوندی پژمرده شده و حتی قبل از شروع به رشد در محل جدید خود از بین می‌روند. در واقع بعد از انجام هر عمل جراحی باید از کشیدن سیگار خودداری کرد بدون توجه به این‌که آن عمل جراحی تهاجمی باشد یا غیرتهاجمی.