چشمان شما اولین نشانه‌ی سن و سلامت‌تان هستند. اگر چشمانی پف کرده داشته باشید، در نگاه دیگران خسته و کسل به‌نظر می‌رسید؛ چرا که از دیدگاه همگان چشمان خسته به معنی استرس یا خستگی زیاد می‌باشد.
البته علت  اصلی می‌تواند جاذبه، در معرض آفتاب بودن و فرآیند پیر شدن باشد. از طرفی حرکات چشم مانند خنده و پلک زدن هم به ایجاد خطوط و چروک روی پوست کمک می‌کنند.
با توجه به آن‌چه گفته شد دلایل متعددی وجود دارد که یک فرد جراحی پلاستیک چشم یا بلفاروپلاستی انجام دهد. به‌طور مثال اگر پلک‌های‌تان به‌حدی افتاده‌اند که مانع دید می‌شوند، جراحی پلاستیک چشم انتخاب مناسبی است. این مشکل بدون شک فیزیکی است و باید درمان شود.
معمولا مهم‌ترین دلایل زیبایی‌شناختی برای جراحی پلاستیک چشم شامل چشمان پف‌دار و بالا بردن پلک برای جوان‌تر به نظر رسیدن می‌باشند. این جراحی هم‌چنین می‌تواند چروک روی پلک پایین را از بین ببرد. به‌علاوه، چشمان شما نیز بزرگ‌تر و براق‌تر به نظر خواهند رسید. هم‌چنین وجود پف زیر چشم و پلک‌های افتاده می‌تواند نشانه‌ی پیری باشد؛ که این روند از 35  سالگی آغاز می‌شود.
به‌طور معمول جراحی پلاستیک چشم روی افراد زیر 35 سال انجام نمی‌شود؛ البته افراد جوانی نیز هستند که به‌دلیل پف چشمان بسیار زیاد یا افتادگی بیش از حد پلک بالا که مانع دیدشان می‌شود به این عمل تمایل دارند.
هر چند پزشک باید قبل از این عمل، به شما در مورد نتایج احتمالی جراحی پلاستیک چشم آگاهی دهد، اما کسانی بهترین  نتیجه را می‌بینند که انتظارات واقع‌گرایانه داشته باشند. شما باید مد نظر داشته باشید که جراحی پلاستیک چشم  قطعا ظاهر پلک‌های شما را بهبود می‌بخشد، اما معجزه نخواهد کرد و مانند هر عمل جراحی زیبایی دیگری، ابعادی در صورت وجود دارند که قابل اصلاح نیستند. این‌ها شامل چروک و حلقه‌های سیاه دور چشم می‌شوند. هم‌چنین باید بپذیرید که جراحی در نهایت نمی‌تواند ذات صورت شما را تغییر دهد.

منبع : Medic8