آیا از فروش املاکی که به شما محول شده‌اند ناامید شده‌اید؟ این جریان در بازار املاک و مستقلات شایع است. چراکه بعضی اوقات پروسه‌ی فروش املاک با سرعتی که انتظارش را داریم پیش نمی‌رود. در این بین مسأله‌ای که بنگاه‌های معاملاتی و یا سرمایه گذاران پروژه‌های ساختمانی می‌بایست به آن توجه کنند، قدرت و پتانسیل‌های حوزه‌ی بازاریابی است. 
لیست فروش املاکی که در دست دارید برای خریدار شبیه به یک پرچم بزرگ قرمز رنگ است. این پرچم نیروی دافعه دارد. آن‌چه که حائز اهمیت است، تغییر استراتژی و سبک معرفی پروژه‌هایی است که در لیست، به انتظار یک خریدار واقعی مانده‌اند. به این طریق سریع‌تر از آن‌چه که فکرش را بکنید به هدف خود در فروش املاک مورد نظر دست پیدا خواهید کرد. 
 یکی از کلید‌های موفقیت در فروش املاک به صورت اینترنتی بالا بردن تعداد بازدید‌کنندگان صفحه‌ای است که املاک در آن به اشتراک گذارده شده، بنا بر بررسی‌های صورت گرفته در این حوزه، املاک با کمتر از 100 بازدید، در 60 روز بیش از 12 درصد شانس فروش نخواهند داشت. این در حالی است که املاک پر بازدید که بیش از 280 بار از سوی مشتریان دیده شده‌اند، از 36 درصد موقعیت فروش بهتر به نسبت سایرین برخوردار بوده‌اند. به این ترتیب توجه به جزئیات املاکی که در لیست فروش خود قرار داده‌اید می‌تواند تا حد قابل ملاحظه‌ای در فروش آن‌ها تاثیر‌گذار باشد. اما سوال اینجاست که :
نحوه‌ی تبلیغات لیست فروش برای جلب نظر خریداران به چه صورت است؟ 
اگر املاک شما مدت‌های زیادی است که در بازار مانده مطمئن شوید که از 4 استراتژی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را در پروژه‌ی فروش خود استفاده کنید.

برای فروش بهتر و سریع املاک خود از کلماتی مثل واژه‌ی لوکس و یا مجلل در آگهی استفاده کنید.

زبان و کلمات کلیدی را به دقت انتخاب کنید 

تحلیل‌های صورت گرفته بر روی 24,000 خانه  به خوبی نشانگر این جریان است که استفاده از برخی کلمات و اصطلاحات در رابطه با فروش املاک می‌تواند بیش از آن‌چه که تصور می‌شود در کیفیت فروش این گزینه‌ها موثر باشد. به طور مثال اگر املاک مورد نظر خود را به همراه واژه‌ی لوکس و یا مجلل در سایت قرار دهید احتمال فروش این املاک با قیمتی بالاتر از حد انتظار شما تا 8.2 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. صد البته که این راهکار تنها به فروشنده‌‌هایاملاک میان‌رده و ارزان قیمت توصیه نمی‌شود. بنابراین اگر قصد فروش املاک قابل قبول و تراز اول را دارید، می‌توانید با استفاده از کلید واژه‌ی منحصر به فرد، در بخش توضیحات آن، احتمال فروش املاک را تا 6.5 درصد افزایش دهید.
 توضیخاتی کامل برای املاک فروشی خود در نظر بگیرید، دقت داشته باشید اگر یک منزل معمولی را با کلید‌واژه‌ی لوکس و مجلل معرفی می‌کنید می‌بایست دلیلی قانع کننده برای اثبات این جریان داشته باشید. استفاده از عبارت «آماده تحویل» موجب می‌شود که خریدار این مساله را مد نظر قرار دهد که خانه آماده‌ی سکونت است. فراموش نکنید که قید کردن شرایط بازسازی‌هایی که اخیرا در منزل اعمال شده نیز می‌تواند در جذب خریدار موثر باشد. 
از جهت دیگر بهره‌گیری از عبارات «نوسازی شده و یا بازسازی شده»در خانه‌های ارزان قیمت‌تر می‌تواند احتمال فروش این املاک را تا 1.8 درصد افزایش دهد. این در حالی است که با استفاده از همین کلمه‌های ساده می‌توانید املاک مد نظر را تا 0.8 درصد بالاتر از قیمت تعیین شده به فروش برسانید. 
عکس این جریان هم صادق است و ضروری است نسبت به حذف برخی واژه‌ها از دایره‌ی لغات بازاریابی خود هرچه سریع‌تر اقدام کنید. واژه‌هایی مانند واسطه یا میانجی می‌تواند نقش همان پرچم قرمز که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم را برای خریدار ایفا کند. این مدل واژه‌ها این پتانسیل مخرب را دارند که قیمت فروش املاک را تا 11.1 پایین‌تر از قیمت، مد نظر کاهش دهند. دیگر واژه‌ای که می‌بایست به صورت جدی از‌ آن پرهیز کنید (سرمایه گذار) است استفاده از این واژه تا 6.6 درصد قیمت املاک را کاهش می‌دهد، چراکه این واژه برای خریدار به مثابه با تلاش برای گرفتن تخفیف بیشتر خواهد بود . 

برای بالا بردن شانس فروش املاک خود در آگهی از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید.

استفاده از تصاویر با کیفیت و زیبا

فضای اینترنت باعث شده که اغلب خریداران منازل مسکونی بتوانند گزینه‌های مد نظر خود را در این محیط انتخاب کنند. البته خیلی‌ها هم موفق نمی‌شوند املاک خود را از این طریق به فروش برسانند. در این میان تعداد خریدارانی که بر روی آگهی فروش منازلی که تنها یک تصویر مات و تاریک و نه چندان با کیفیت را در آگهی خود آپلود کرده کلیک می‌کنند به نسبت کمتر از میزان کلیک بر روی آگهی‌هایی با تصاویر با کیفیت شفاف و قابل قبول است. شاید جالب باشد بدانید که شانس فروش املاک با کمتر از 9 تصویر از فضای داخلی و خارجی  به نسبت املاک که 22 تا 27 تصویر را به خریدار عرضه کرده اند، تا 20 درصد کمتر است. 

با توجه به ارزش بازار بر روی ملک قیمت گذاری کنید

خریداران امروزه منابع بسیار متنوعی برای آگاهی از نرخ روز بازار املاک در اختیار دارند. بر همین اساس تمایل برای خرید املاکی که قیمت آن‌ها تا 12 درصد بیش از قیمت بازار است، در طول 60 روز 50 درصد کمتر  از املاکی است که با توجه به قیمت بازار محلی ارزش گذاری شده‌اند. به طور حتم قانع کردن فروشنده برای پایین آوردن نرخ فروش منزلش فرایندی دشوار برای کارکنان بنگاه‌های معاملاتی خواهد بود، چرا که فروشنده در این حالت احساس می‌کند بخشی از سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهد و یا در حالت خوش بینانه‌تر به املاک خود به عنوان یک ملک تمام عیار و فوق العاده نگاه می‌کند. بهترین راه برای قانع کردن این دست از فروشنده‌ها مقایسه‌ی قیمت فروش املاک مشابه دیگر با ملک ایشان است. 
از دیگر راهکارهایی که به فروش موفق املاک شما منجر خواهد شد، مساله‌ی بازسازی است. اعمال برخی تغییرات جزئی مثل رنگ‌آمیزی و یا نصب برخی ابزار و اتصالات جدید می‌تواند تا حد قابل توجهی تاثیرگذار باشد. مشاور املاک باید فروشنده را متقاعد کند که با انجام برخی بازسازی بدون این‌که هزینه‌ی بالایی را متحمل شود، خریداران را به سمت املاک خود جذب کند. از طرف دیگر بازسازی سیستم‌های برقی، لوله کشی و  دیگر جزئیات خانه که ممکن است در آینده برای مستاجر بعدی مشکل آفرین باشد از جانب شما الزامی است . 

قدرت شبکه‌های اجتماعی به طور معمول در حوزه‌ی بازاریابی املاک منجر به فروش بهتر و سریع می‌شود.

لیست فروش خود را به اشتراک بگذارید 

قدرت شبکه‌های اجتماعی به طور معمول در حوزه‌ی بازاریابی املاک نادیده گرفته می‌شود. این در حالی است که این شبکه‌ها می‌توانند درست همانند موتورهای جست و جوی اینترنتی  مشتری عمل کنند. در این روند همواره املاک آماده‌ی فروش خود را در صفحات کاری فیسبوک، توییتر و اینستاگرام به اشتراک بگذارید. از برچسب‌هایی در پست‌های خود استفاده کنید که امکان دسترسی اشخاص دیگر به این پست‌ها را فراهم کند. به هر پست لینکی را اختصاص دهید. میزان حروف در هر پست را کنترل کنید. اطلاق تصاویر جذاب از املاک در هر پست الزامی است.  
از جهت دیگر همواره به یاد داشته باشید که برای جلب نظر خریداران، ارائه‌‌ی توضیحاتی کامل و هم‌چنین تصاویر از نمای داخلی و خارجی املاک تاثیرگذار خواهد بود. اگر یکی از فعالان بنگاه‌ها‌ی معاملاتی هستید، می‌توانید برای جذب مشتریان یک کاربری شخصی و لیست فروش اختصاصی طراحی کنید. به این ترتیب زمانی که خریداران در اینترنت به‌دنبال یک مشاور املاک می‌گردند، می‌توانند قبل از تماس با شما پروفایل شخصی‌تان را چک کنند. دقت کنید که لیست املاک فروشی خود را طبق استراتژی‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم طراحی کنید و نتیجه‌ی مثبت و موفقیت آمیز این شیوه را در داشتن معاملاتی بهتر و به مراتب بیشتر مشاهده نمائید.

منبع : Retipster