با نزدیک شدن امتحانات مدرسه، میلیون‌ها دانش‌آموز ایرانی سراغ کتاب‌های درسی خود می‌روند و سعی می‌کنند تا آن‌ جایی که امکان دارد مغز خود را با اطلاعات انباشته کنند. فصل امتحانات چه برای دانشجویان و چه برای دانش‌آموزان بدون شک دلهره‌آور است و بسیاری از آن‌ها در این دوره نیاز به کمک دارند.

این‌جا است که تدریس خصوصی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد. معلم در تدریس خصوصی می‌تواند ایرادهای شما را رفع کند و به سوالات شما پاسخ دهد و مهم‌تر ازهمه به شما کمک می‌کند امتحانات خود را با نمره‌ی بالا پشت سر بگذارید.


تدریس خصوصی چطور می‌تواند به شما کمک کند

انسان‌ها با هم فرق دارند و هر کسی با روشی متفاوت یک مطلب را یاد می‌گیرد. بنابراین روشی وجود ندارد که برای همه‌ مناسب باشد. پس از گفتگو‌های اولیه با معلم در تدریس خصوصی با هم بر سر نحوه‌ی کار به توافق می‌رسید. باید کار به صورتی باشد که بتوانید بهترین نتیجه‌ی ممکن را از آن بگیرید. معلم خصوصی باید قدری هم انعطاف‌پذیر باشد و آن طور که دلخواه شما است با شما کار کند. تعداد جلسات تدریس خصوصی را هم خود شما تعیین می‌کنید. اگر در فهم برخی از مطالب کتاب مشکل دارید می‌توانید آن را با یک یا دو جلسه ی رفع اشکال محدود کنید و زیاد هزینه نکنید.

یکی از مزیت‌های تدریس خصوصی این است که معلم فقط با یک نفر کار می‌کند و احتمال موفقیت در امتحان بسیار بالا می‌رود. کلاس درس محیط خوبی برای یادگیری است اما وقتی با بیست دانش‌آموز دیگر برای جلب توجه معلم رقابت می‌کنید کار بسیار سخت و ناامیدکننده می‌شود. علاوه بر آن ممکن است جزء افرادی باشید که در جمع راحت نیستند و نمی‌توانند خود را نشان دهند. برخی از دانش‌آموزان در کلاس تمایلی به سوال پرسیدن ندارند یا دوست ندارند از معلم تقاضا کنند یک مطلب را دوباره برای‌شان توضیح دهد، چون نگران این هستند که دیگران ممکن است چه فکری در مورد آن‌ها بکنند. کلاس و تدریس خصوصی همه‌ی این نگرانی‌ها را از میان برمی‌دارد.


چه کاری از دست خودتان بر می‌آید

چون هزینه‌ی تدریس خصوصی می‌تواند زیاد باشد، بهتر است مرور مطالب را به خارج از ساعات کلاس اختصاص دهید. روش‌ها و تکنیک‌هایی را که معلم در حین تدریس خصوصی به شما یاد می‌دهد به خاطر بسپارید و سعی کنید در ساعات خارج از کلاس آن‌ها را تمرین کنید. یک جدول زمانی برای مرور تنظیم کنید و هرچه به تاریخ امتحان نزدیک‌تر می‌شوید زمان آن را بیشتر کنید و البته باید به آن پایبند باشید. به همه‌ی توصیه‌های معلم عمل کنید، یک وقت آزاد برای استراحت و تفریح در نظر بگیرید و شب قبل از امتحان خواب کافی داشته باشید.

عمل به این توصیه‌ها رمز موفقیت شما در امتحانات و گرفتن نمره‌ی عالی است.


منبع : Tutortap