آیا در طراحی دکوراسیون داخلی هیچ مهارتی ندارید؟ شاید هم قبلا در طراحی دکوراسیون اشتباهی مرتکب شده‌اید که اعتماد به‌نفس شما را از بین برده. ناراحت نباشید. حتی حرفه‌ای ها هم گاهی اوقات اشتباه می‌کنند. اگر یکی از اشتباهات زیر را در طراحی دکوراسیون مرتکب شده‌اید تنها نیستید. این اشتباهات شامل موارد زیر است:


انتخاب اشتباه رنگ نقاشی

در زندگی حرفه‌ای هر طراح دکوراسیون لحظه‌ای وجود داشته که پس از پایان کار نقاشی نگاهی به آن انداخته و به خود گفته: «وای، آن‌طور که فکر می‌کردم نشد.» انتخاب رنگ می‌تواند بسیار گول زننده باشد و اگر طراح حرفه‌ای دکوراسیون هم باشید بدین معنی نیست که انتخاب رنگ برای شما مثل آب خوردن است. گاهی اوقات نورپردازی اتاق، رنگ را متفاوت از آن‌چه فکر می‌کردید نشان می‌دهد، گاهی وقت‌ها رنگی که زده‌اید با مبلمان اتاق جور نیست و گاهی اوقات هم آن حس و حالی را که می‌خواستید اتاق داشته باشد به‌دست نیامده است. اما ناراحت نباشید چون این مشکلی است که حرفه‌ای‌های طراحی دکوراسیون هم با آن مواجه هستند.


پیروی از مدهای زودگذر

فریبندگی و افسون مد به‌حدی است که حتی حرفه‌ای‌ها هم در دام آن می‌افتند و با وجود این که از آن‌ها این انتظار نمی‌رود، در مقابل مد سر تسلیم فرود می‌آورند.

مشکل پیروی از مد در این است که مد تاریخ مصرف دارد و طولی نمی‌کشد که از دور خارج می‌شود. همین‌طور هر چیزی که در فروشگاه زیبا به‌نظر می رسد لزوما در ترکیب با المان‌های خاص اتاق شما آن زیبایی را نخواهد داشت. بنابراین اگر عاشق مد‌های جدید هستید لااقل چیزهایی را خریداری کنید که تعویض آن‌ها راحت بوده و متحمل هزینه‌ی زیادی نشوید. با این کار وقتی آن چیز از مد افتاد بابت پولی که پرداخت کرده‌اید احساس پشیمانی نخواهید کرد.


در طراحی دکوراسیون علاوه بر شکل و ظاهر باید به راحتی مبلمان هم دقت کنید.

مبلمانی که با آن‌ احساس راحتی نمی‌کنید

هنگام طراحی دکوراسیون اتاق خیلی راحت در دام ظاهر می‌افتیم. چون واقعیت این است که شکل و ظاهر اساس کار طراحی و دکوراسیون است. اما چیزی که به‌همان اندازه اهمیت دارد راحتی است و اگر مبلمان راحت نباشد به چه دردی می‌خورد. با این که طراحان حرفه‌ای دکوراسیون این نکته را خوب می‌دانند اما بعید نیست که گاهی اوقات دچار اشتباه شده و راحتی را فدای سبک کنند. اگر صندلی یا مبلی که روی آن می‌نشینید راحت نباشد به درد نمی‌خورد و اگر بابت آن پول زیادی هم پرداخت کرده باشید باید آن را اشتباه پرهزینه نامید. مبلمان برای استفاده است نه برای نگاه کردن. پس به‌صرف این که چیزی زیباست آن را نخرید.


انتخاب لوازمی که به هیچ دردی نمی‌خورد

چه کسی می‌تواند ادعا کند که هنگام خرید لوازم خانه این اشتباه را مرتکب نشده است؟ بسیاری از طراحان حرفه‌ای دکوراسیون اعتراف کرده‌اند که در گذشته این اشتباه را مرتکب شده‌اند. چیزی را در فروشگاه می‌بینید و با اولین نگاه عاشقش می‌شوید، اما وقتی آن را می‌خرید و به‌خانه می‌آورید می‌بینید بی‌مصرف است و به‌هیچ دردی نمی‌خورد. هیچ‌کس مصون از این دست اشتباهات نیست؛ بنابراین اگر شما هم یکی از این افراد هستید زیاد به‌خود سخت نگیرید. فقط فراموش نکنید فاکتور خرید را نگه دارید و قبل از این که بخرید بپرسید آیا پس گرفته می‌شود یا خیر.


صرف هزینه‌ی زیاد

طراحی دکوراسیون می‌تواند پر هزینه باشد و اگر مراقب نباشید ممکن است از بودجه‌ای که در نظر گرفته بودید بیشتر خرج کنید. بسیاری از طراحان دکوراسیون برخی اوقات بیشتر از چیزی که از آن‌ها خواسته شده هزینه می‌کنند. اگر این اتفاق برای شما افتاد ناراحت نشوید. اگر برای قسمتی از خانه زیاد از حد هزینه کردید باید آن در جای دیگر جبران کنید. به‌همین دلیل است که تعیین بودجه برای طراحی دکوراسیون اهمیت زیادی دارد. با این کار اگر ناخواسته در جایی زیاده روی کردید می‌دانید چطور آن را جبران کنید.


منبع : About