چند بار خواستید شغل پاره وقت خود را عوض کنید؟ بسیاری از پیش‌خدمت‌ها و فروشندگان، پیش خود لحظاتی به این فکر کرده‌اند که من بهتر از این هستم! همیشه لحظاتی وجود داشته که شغل خود را سرسری بگیرید اما بالاخره نیاز به کار کردن همیشه هست و چیزی فراتر از تا زدن لباس‌ها و یا سرو پیش‌غذا است.
خوشبختانه رستوران‌ها و فروشگاه‌ها تنها گزینه‌های موجود برای دانشجویان نیست. اما به دلیل این‌که این اماکن گزینه‌های ساده‌ای هستند، گرایش دانشجویان به آن‌ها زیاد است. اما گزینه‌ی دیگری نیز وجود دارد که در اکثر مواقع نادیده گرفته می‌شود و آن‌هم تدریس خصوصی است.
تدریس خصوصی به‌عنوان یک شغل پاره‌وقت مزایای بسیار زیادی دارد که درست مطابق خواسته‌ی دانشجویان است. ممکن است در نگاه اول به این مزایا پی نبرید، اما با کمی دقت درمی‌یابید که این شغل تمامی موارد مورد نظر شما را دارا است.

ساعت کاری متغیر

از ساعات کاری منظم هفتگی فروشگاه خلاص شوید. با تدریس خصوصی می‌توانید برنامه کاری سبک‌تری داشته باشید و تنها تصمیم‌ گیرنده شما و مشتری‌تان هستید. شما و دانش‌آموزان‌تان می‌توانید با توجه به زمان‌های آزاد خود، برنامه‌ای بریزید که برای هر دو طرف مناسب باشد. علاوه‌ بر این، دقیقا می‌دانید که در هر جلسه چند ساعت کار کرده‌اید و دیگر رئیس‌تان در آخرین لحظه برای اضافه‌کاری با شما تماس نخواهد گرفت. هرچند ساعات کاری و اتمام هر شیفت کاری در بسیاری از مشاغل کاملا مشخص‌شده هستند، اما همه به‌خوبی می‌دانیم که گاهی ممکن است کار اضافه و جانبی پیش بیاید، مثل یک مشتری که دقیقا نمی‌داند چه می‌خواهد و یا یک مدیر خیلی دقیق و وسواسی. یک جلسه تدریس خصوصی معمولا بیشتر از دو ساعت نخواهد بود و آن دو ساعت هم به‌موقع تمام می‌شود. این شما هستید که به‌عنوان یک معلم خصوصی و براساس میل شخصی خود درباره‌ی ساعت تدریس خصوصی با مشتری توافق می‌کنید و دیگر نیاز نیست نگران برنامه‌ی کاری خود باشید.

تاثیر مثبت روی رزومه

برخلاف پیشخدمتی رستوران و یا صندوق‌داری فروشگاه، تدریس خصوصی دارای ماهیت آکادمیک است. مسلما داشتن شغلی که به تحصیلات آکادمیک‌تان مربوط باشد، هنگام درخواست دوره کارآموزی و دیگر فرصت‌های حرفه‌ای یک مزیت محسوب می‌شود. البته این بدان معنا نیست که شغل‌های پاره‌وقت دیگر در رزومه و مصاحبه تاثیری ندارند. اما تخصص تدریس خصوصی خیلی بیشتر است و نشان می‌دهد که شما بسیار علاقه‌مند به درس هستید و در ارتباط و کار کردن با مردم راحت هستید و با موضوعات مهم با موفقیت کنار می‌آیید. تمامی این‌ها خصوصیات و ویژگی‌های بسیار خوبی هستند که بسیاری از کارفرمایان به‌دنبال آن‌ها هستند و علاوه‌ بر این، تدریس خصوصی برای شما احترام به‌همراه خواهد آورد. با انتخاب تدریس خصوصی، می‌توانید در کنار داشتن یک شغل پاره‌وقت تمامی این ویژگی‌های مثبت و حرفه‌ای را نیز برای خود داشته باشید.

تدریس خصوصی برای دانشجویان احساس رضایت و خوشنودی می‌دهد که تمام طول روز با او همراه است.

احساس رضایت و خوشنودی

در تدریس خصوصی فقط برای تظاهر یک سری کارها را انجام نمی‌دهید، بلکه شما در زندگی یک دانش‌آموز تغییر ایجاد می‌کنید. به‌جای سرویس‌دهی به عده‌ای مشتری که هیچ‌گاه قدر کار شما را نمی‌دانند، به کسی که واقعا احتیاج به کمک دارد یاری می‌رسانید. تدریس خصوصی این‌چنینی به انسان احساس رضایت و خوشنودی می‌دهد که تمام طول روز با او همراه است. درحقیقت شما رابطه‌ای را با یک نفر ایجاد می‌کنید و برای دانش‌آموزتان تبدیل به یک شخص مهم و حتی الگو می‌شوید که می‌تواند از او راهنمایی بگیرد. علاوه‌ بر این، اقتضای تدریس خصوصی این است که همواره با معلومات و با آگاهی بوده و از نظر آکادمیک آمادگی کافی را داشته باشید، بنابراین برای مطالعه انگیزه بیشتری خواهد داشت و این روی عملکر شما در کالج و دانشگاه نیز تاثیر مثبت خواهد داشت. این آگاهی و دانش و کار کشیدن مداوم از مغز باعث می‌شود تا از نظر ذهنی و فکری همواره آماده باشید. هرچه بیشتر در این زمینه کار کنید، بیشتر به خود افتخار کرده و احساس رضایت و اعتماد به نفس می‌کنید. اضافه بر این‌که شما به شخص دیگری نیز کمک می‌کنید تا همان احساس رضایت را تجربه کند و شغلی خواهید داشت که برای همه مفید است.

حقوق

حقوقی که به عنوان یک معلم از تدریس خصوصی دریافت می‌کنید احتمالا بیشتر از دستمزد یک ساعت کار در سایر مشاغل پاره‌وقت است. تدریس خصوصی کار آسانی نیست و مشتریان و شرکت‌ها به آن احترام می‌گذارند. برخی از مشتریان انتظارات متفاوتی دارند و برخی شرکت‌ها دارای استانداردهای مختلفی هستند، اما همگی کار محترم و مشکلی را که شما انجام می‌دهید و نیز تاثیر شما بر آینده‌ی یک دانش‌آموز را  درک می‌کنند، که این احتمالا منجر به حقوق بالاتری برای شما خواهد شد.
تدریس خصوصی نیازمند مسئولیت‌پذیری، سخت‌کوشی و بردباری است، پس اگر تصمیم به انجام این کار گرفته‌اید خود را آماده کنید.  ممکن است اصلا راحت نباشد اما اگر به‌ واقع تعهد داشته و خود را وقف این‌کار کنید، پاداش بزرگی خواهید داشت.

منبع : Usatoday