اگر عاشق ابزار هستید یا این‌که نیاز به جعبه ابزاری ساده دارید، در این مطلب تعدادی ابزار طلایی که در تعمیرات خانگی به کمک‌تان خواهد آمد را برای‌تان آورده‌ایم؛ با مجله ایرانگان همراه باشید.


پیچ گوشتی چهارسو

پیچ گوشتی چهارسو یک ابزار معمولی است که در هر جعبه ابزاری یافت می‌شود. اگر دسته‌ی پیچ گوشتی قابلیت تعویض خشاب را داشته باشد، در این‌صورت می‌توانید چندین نوع و سایز پیچ گوشتی را درکنار هم داشته باشید.


پیچ گوشتی دو سو

پیچ گوشتی دوسو یا دوسر تخت، یک ابزار بسیار ساده و ارزشمند است. به‌عنوان مثال، اکثر قاب‎های پریز دارای پیچ‌های دوسو هستند. داشتن پیچ گوشتی این نوع ابزار با اندازه‌ی مناسب اهمیت به‌سزایی دارد. برای شروع سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ تهیه کنید. با این سه اندازه پیچ گوشتی می‌توانید بسیاری از کارها را انجام دهید.


متر

متر جز لاینفک هر جعبه ابزاری است. برای اندازه‌گیری فضا یا اشیاء به متر احتیاج خواهید داشت. به‌منظور اندازه‌گیری صحیح هر محیط یا شئی بهتر است همیشه بیش از یک‌بار از این ابزار  استفاده کنید.


تراز ابزای‌ست که برای تراز بودن یک چیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تراز

بعضی افراد در تخمین چشمی تراز بودن یک چیز تبحر دارند، اما این ابزار شما را از  هر شک و شبهه‌ای خلاص می‌کند. یادتان باشد تنها یک اشتباه جزئی کافیست تا شاهکاری مانند برج پیزا به‌وجود آورید.


تیغ موکت‌بری

از بریدن اضافات رنگ خشک شده کناره پنجره گرفته تا یکدست کردن اندازه موکت، تیغ موکت‌بری ابزاری است که نمی‌توان از آن صرف نظر کرد.


چکش

نیازی نیست موارد استفاده‌ی چکش را ذکر کنیم؛ چون نیاز به این ابزار کاربردی را می‌دانید. چکش‌های گران‌قیمت معمولا بلند و سبک هستند. زمانی که بخواهید چیزی را تخریب کنید، مزیت این نوع چکش را خواهید فهمید.


کاردک

کاردک ابزاری کارآمد برای تراشیدن رنگ و گچ خشکیده‌ی زائد و هم‌چنین بتونه‌کاری است. به‌منظور تراشیدن سطوح مختلف از کاردک 3.5 سانتی‌متری و برای بتونه‌کاری از کاردک 12-15 سانتی‌متری استفاده کنید.


میخران ابزاری که با آن سر میخ را برابر با سطح چوب و یا فروتر می کوبند.

گونیای ترکیبی

یک ابزار چندکاره که قابلیت تنظیم زوایای 45 تا 90 درجه را برای برش‌های عمیق و کم فاصله دارد. هم‌چنین گونیای ترکیبی ابزاری عالی برای ایجاد خط راست می‌باشد. قبل از استفاده از این ابزار  توجه داشته باشید که سطح کار باید تراز باشد.


انبردست

سطح دندانه‌دار انبردست جهت نگه داشتن محکم اجسام و هم‌چنین کشیدن، ضربه زدن یا خم کردن فلزات می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.


آچار فرانسه

آچار فرانسه یک ابزار  بسیار کاربردی می‌باشد که در میان سر آن، پیچی وجود دارد که با پیچاندنش می‌توان اندازه دهانه آچار را متناسب با مهره مورد نظر تنظیم کرد.


سیم لخت‌کن ابزاری‌ست که دارای تیغه‌ای جهت بریدن سیم به اندازه مناسب می‌باشد.

سیم لخت کن

این ابزار دارای تیغه‌ای جهت بریدن سیم به اندازه‌ی مناسب و هم‌چنین ایجاد شکاف‌ روی روکش سیم و کابل برای خراش دور سیم و سپس جدا کردن روکش مورد نظر است. برای اتصال دو سیم باید روکش پلاستیکی آن‌‌‌ها را برداشت.


آچار آلن

بعضی از انواع پیچ‌ها مانند پیچ دوچرخه و وسایل آماده به‌مونتاژ پیچ‌های خزینه‌ای شکل دارند که نیازمند سوکت‌های شش وجهی هستند. آچار آلن نوعیابزار است که نقش این سوکت‌ها را به خوبی ایفا می‌کند و در اندازه‌های متفاوت در بازار موجود است.


دریل برقی

دریل برای سوراخ کردن و ایجاد حفره است. اگر از باز و بسته کردن مکرر پیچ خسته شده‌اید، دریل برقی می‌تواند نعمت بزرگی محسوب شود. دریل برقی قابلیت تعویض سر مته دارد و حتی می‌توانید از خشاب‌های پیچ گوشتی نیز در آن استفاده کنید. دریل برقی بدون زحمت زیاد به کار شما سرعت می‌بخشید. در هنگام بستن پیچ مواظب باشید و زمانی که پیچ کاملا محکم شد دریل کردن را متوقف کنید چون ممکن است سر پیچ را هرز کند. برای خرید این ابزار خساست به‌خرج ندهید، از قدرت عملی که این ابزار به شما خواهد بخشید حیرت زده خواهید شد.


سیم سیار

سیم سیار ضخیم و عایق‌دار ابزار دیگری است که باید در جعبه ابزار خود داشته باشید. این وسیله شما را از محدودیت در طول سیم در محل انجام کار یا حیاط منزل بی‌نیاز می‌کند.


سی‌کلمپ ابزاری‌ست که  قطعات چوب، فلز، پلاستیکی را محکم در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

پیچ دستی

این ابزار قطعات چوب، فلز، پلاستیکی را محکم در کنار یکدیگر قرار می‌دهد و در نتیجه به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را بچسبانید یا اره کنید. هنگام استفاده بین پیچ دستی و شئ یک مقوا یا تخته بسیار نازک قرار دهید تا سطح شئ صدمه نبیند.


چراغ قوه

گاهی لازم است در موقعیت‌های تاریک مانند زمانی که برق رفته است تعمیرات انجام دهید. به‌علاوه، همه افراد حداقل در نگه داشتن چراغ قوه تمایل به کمک دارند. اکثر چراغ قوه‌ها با باتری کار می‌کنند و این مسئله هزینه‌ای ناچیز روی دست شما خواهد گذاشت.


نردبان

در هنگام نقاشی دیوار، تعویض لامپ، هرس کردن، ریسه کشی، رفتن به پشت بام و دیگر کارها به نردبان نیاز خواهید داشت.


جارو و خاک انداز

وقتی محیط اطراف کار شما کثیف می‌شود از خاک انداز خانگی برای جمع کردن نخاله‌ ساختمانی و دیگر مواد استفاده نکنید بلکه ابزار مخصوص این کار را خریداری کنید.


دستگاه پخش موسیقی

هر کاری با پخش موسیقی لذت‌بخش‌تر و آسان‌تر خواهد بود؛ به‌همین علت بعضی ابزار فروشی‌ها دستگاه پخش موسیقی صنعتی نیز می‌فروشند که قدری زمخت است تا در محیط کار صدمه نبیند.


منبع : Houzz