وقتی می خواهیم چهره ای طبیعی و معمولی داشته باشیم هاشور موقت ابرو و بهبود دادن ظاهر آن راهبردی هوشمندانه است. ابروهای پرپشت و منظم باعث می شود هر بار کمتر به آرایش نیاز پیدا کنید و در عین حال آرایشی کامل داشته باشید. به همین دلیل است که هاشور ابرو، به عنوان شیوه ای حرفه ای که ظاهر این عضو از صورت را زیباتر می کند، بسیار جذاب است.
بر خلاف موم، بند انداختن یا ابرو برداشتن با موچین، هاشور موقت ابرو فرایندی است که در آن ابروها و تا حدی پوست زیر آنها با استفاده از رنگی طبیعی رنگ می شوند اما برداشته نمی شوند؛ گرچه می توانید ابروهای خود را همراه با هاشور کردن بردارید. در این روش از رنگ های نیمه دائمی گیاهی برای بهتر کردن رنگ، شکل و بیشتر کردن ضخامت ابرو استفاده می شود. هاشور موقت ابرو باعث می شود ابروها مرتب تر به نظر بیایند، به گونه ای که مجبور نباشید هر روز آن ها را پر کنید.
اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید چهار متخصص خدمات ابرو در مورد انتظاراتی که باید از این شیوه داشته باشید نظرات شان را ابراز کرده اند که می توانید در ادامه ی مطلب آنها را از نظر بگذرانید.

با انجام هاشور ابرو به دلیل رنگ شدن ابروها و پوست زیر آن چهره تیره تر می شود.

هاشور موقت ابرو چهره را تیره تر می کند
مشخصا پر رنگ شدن ابروها اصلی ترین تأثیر هاشور ابرو با رنگ طبیعی است. به گفته ی آرایشگری که سال هاست مشغول به کار است «اگر با ابروهایی کم رنگ و رنسانسی متولد شده اید هاشور ابرو می تواند برای شما ایده آل باشد و باعث می شود چهره ای قوی تر داشته باشید». همچنین ابروهای تیره تر باعث می شود چشم های روشن بیشتر خود را نشان دهند. اما کسانی که چشم، پوست و ابروهای تیره دارند هم می توانند از پر رنگ کردن ابروها به این شیوه سود ببرند.
در حالی که انتخاب های زیادی برای رنگ هاشور موقت ابرو دارید قهوه ای تیره از همه پرطرفدارتر است. یک متخصص ابرو می گوید «بیشتر خانم ها با ابروهای تیره تر، زیباتر به نظر می آیند. گاهی اوقات برای بیشتر کردن تأثیر، رنگ اصلی را با رنگی که دو شماره تیره تر است مخلوط می کنیم».

ابروها ضخیم تر به نظر می آیند
هاشور ابرو علاوه بر پر رنگ کردن، باعث می شود ابروها پرتر و ضخیم تر به نظر بیایند. یک متخصص ابرو می گوید «این رنگ، موها را روکش می کند و پس از رنگ کردن قطر هر تار مو بیشتر می شود. مثل برق مو عمل می کند، باعث می شود ابروها ضخیم تر و سالم تر به نظر آیند».
حتی اگر ابروهای تان تیره هستند با هاشور ابرو تارهایی را پیدا می کنید که تا الان نمایان نبوده اند. این به این دلیل است که بعضی ها تارهای بور دارند و هاشور ابرو این تارها را نیز تیره می کند و ضخامت ابروها را افزایش می دهد.
این تارها نه تنها ابروها را ضخیم تر می کنند بلکه طول دم ابرو را نیز افزایش می دهند. اگر دم ابروهای تان کوتاه است با هاشور ابرو می توانید آن ها را بلندتر و پرتر کنید.

با هاشور ابرو می توانید تناسب بهتری بین رنگ مو و رنگ ابروهای تان ایجاد کنید.

رنگ موی جدیدتان را کامل می کند
وقتی رنگ موی تان را تغییری اساسی می دهید ممکن است دیگر ابروهای تان به چشم نیایند. اگر موهای خود را بلوند یا قهوه ای روشن می کنید هاشور ابرو و روشن تر کردن رنگ آن می تواند به طبیعی شدن چهره کمک کند. البته اگر موهای تان را تیره می کنید می توانید ابروهای تان را هم کمی تیره تر کنید تا با موهای تان هماهنگی داشته باشند.

برای ترمیم ماهانه برنامه ریزی کنید
مثل رنگ کردن مو هاشور ابرو هم به نگهداری نیاز دارد. خوشبختانه اگر ابروهای تان را روشن نکرده باشید لازم نیست نگران ریشه های آنها باشید. هاشور موقت ابرو مثل رنگ مو پس از 2 یا 3 هفته کم رنگ می شود و در هفته ی چهارم دیگر اثری از آن باقی نمی ماند. اگر به نظرتان این کار خرج و زحمت زیادی دارد می توانید فقط برای موقعیت و مراسم های خاص انجامش دهید.
اگر به این نتیجه رسیده اید که هاشور موقت ابرو برای شما مناسب است نکته ای وجود دارد که با رعایت آن می توانید دوام رنگ ابروهای تان را بیشتر کنید. پس از این که ابروهای تان را هاشور زدید برای یک روز یا حداقل چند ساعت صورت تان را نشویید. شستن زودهنگام باعث می شود رنگ به خوبی روی ابروها ننشیند.

بعد از انجام هاشور ابرو برای پنهان کردن زخم ها و شکاف ها نیاز به آرایش ابرو دارید.

ممکن است باز هم به آرایش ابرو نیاز داشته باشید

می خواهید مداد ابرو را دور بیاندازید؟ کمی صبر کنید. هاشور موقت ابرو تغییر زیادی در ظاهر ابروها ایجاد می کند اما تمام مشکلات را حل نمی کند و ممکن است بعضی از نقایصی که می خواهید پنهان کنید را نمایان کند. هاشور ابرو رنگ آن را تیره تر می کند اما ممکن است شکاف ها و زخم ها را آشکارتر کند.

این کار را به یک حرفه ای بسپارید
خوب تحقیق کنید. پیشنهادهای دوستان و آشنایان همیشه بهترین روش تحقیق است. از دیگران راهنمایی بخواهید و قبل از این که وقت بگیرید نقدهای سالن های زیبایی  را بخوانید. اگر وقتی به سالن زیبایی رسیدید حس کردید آرایشگر قابل اعتماد نیست ابروهای خود را به او نسپارید.
منبع : Refinery29