می‌خواهید در دفتر کارتان دوربین مداربسته نصب کنید؟ در گذشته نصب دوربین‌های مداربسته نیازمند متخصصانی باتجربه بود. اما با پیشرفت تکنولوژی، نصب دوربین مداربسته تقریبا برای هر کسی ممکن است، حتی اگر آموزشی در این زمینه ندیده باشد. اگر می‌خواهید در دفتر کارتان دوربین مداربسته نصب کنید، این مقاله با پنج راهنمایی کاربردی، مراحل نصب را برای‌تان بسیار ساده خواهد کرد.

تصمیم بگیرید آیا می‌خواهید تصاویر را از اینترنت ببینید یا خیر
اگر پاسخ شما مثبت است، باید از ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت‌تان یک IP استاتیک درخواست کنید. با این کار دستگاه ضبط ویدیویی دیجیتال(DVR) یا کامپیوتر بی‌سیم‌تان امکان ثبت آسان اطلاعات را پیدا می‌کنند.

دفترتان را بررسی کرده و تعداد دوربین‌های مورد نیاز  را حساب کنید
به طور متوسط سیستم‌هایی با 1  تا 4 دوربین برای دفاتر مناسب به شمار می‌آیند. چنین سیستم‌هایی در اکثر فروشگاه‌ها وجود دارند. اگر دوربین‌های بی‌سیم را ترجیح می‌دهید، پریز برق برای‌شان لازم خواهید داشت. پریز یا سیم برق دوربین‌های مداربسته باید جایی دور از دسترس باشد. حواس‌تان باشد که اگر این پریز دم‌دست باشد، اشخاصی که نمی‌خواهند دیده شوند می‌توانند به راحتی دوربین‌های‌تان را از برق بکشند.

دوربین های مداربسته یکی از ملزومات امنیتی مهم در محیط کار می باشند.

نصب نرم افزار
اگر از کامپیوتر برای دریافت تصاویر استفاده می‌کنید نرم افزار مربوطه را نصب کنید و اگر هم از DVR استفاده می‌کنید بگذارید دستگاه به اصطلاح لود شود. به منوی راه اندازی رفته و دستورالعمل مرتبط با نرم افزارتان را دنبال کنید. رمز عبور، شناسه‌ی کاربری و یک IP استاتیک از ملزومات امنیت بالای سیستم خواهند بود.

نصب دوربین‌ها
یکی از دوربین‌های‌تان را روی سطحی بسیار صاف نصب کرده و به پریز برق متصل کنید. این دوربین را با دید مورد نظرتان تنظیم کرده و روشنش کنید. خوب است دستیاری در این مرحله داشته باشید تا موقع نصب دوربین مداربسته و انتخاب زاویه کمک‌تان کند. به این ترتیب می‌توانید مطمئن شوید بیشترین حد ممکن را پوشش داده‌اید.
هم‌چنین باید دوربین‌های‌تان را با اسم‌هایی ساده نام گذاری کنید. مثلا اگر نام پسرتان مازیار است، یکی از دوربین‌ها را مازیار نام‌گذاری کنید تا نامش راحت به خاطرتان بیاید. بعد از نصب اولین دوربین مداربسته، باقی دوربین‌ها را نیز با همین روش نصب کنید.

امتحان دستگاه
بعد از اتمام نصب، در رایانه‌ای متصل به اینترنت وارد مرورگر شده و دوربین‌های‌تان را امتحان کنید. اگر به مشکلی برخوردید، با فروشندگان سیستم دوربین مداربسته خود در این زمینه مشورت کنید.
در پایان، از نکات آمده در بالا استفاده کنید تا به امنیت مد نظرتان دست پیدا کنید.
منبع : Sg-cctv