میکروپیگمنتیشن تکنیکی است که روی سر طاس انجام می‌گیرد و ظاهر سر را به شکلی در می‌آورد که به نظر می‌رسد به تازگی تراشیده شده است. این تکنیک بسیار موثر است و حتی کم پشتی موها را نیز اصلاح می‌کند.

معمولا وقتی واژه میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی را می‌شنویم، فکر می‌کنیم این روش فقط برای خانم‌هاست و برای آقایان استفاده نمی‌شود. اما میکروپیگمنتیشن پوست سر در بیشتر موارد برای آقایانی که مشکل کچلی دارند استفاده می‌شود و روشی موثر برای حل این مشکل است. در این مطلب به بررسی میکروپیگمنتیشن پوست سر پرداخته‌ایم و آن را کاملا شرح داده‌ایم. 


میکروپیگمنتیشن دائم پوست سر به چه افرادی توصیه می‌شود

این تکنیک به تمام آقایانی که خواهان راه حل بلند مدت برای طاسی هستند توصیه می‌شود. در واقع میکروپیگمنتیشن دائمی پوست سر در مقایسه با میکروپیگمنتیشن موقتی پوست سر خیلی کندتر محو می‌شود. با انجام میکروپیگمنتیشن دائمی 5 تا شش سال از انجام آن بی نیاز هستید و در برخی از موارد این مدت بیشتر نیز می‌شود.


میکروپیگمنتیشن بی خطر پوست سر

رنگدانه‌های مورد استفاده باید سال‌ها ظاهر طبیعی خود را حفظ کنند و شکل و رنگ خود را از دست ندهند. برخی از رنگدانه‌ها کیفیت مناسبی ندارند و به مرور زمان به آبی یا سبز تغییر رنگ می‌کنند.


در فرایند میکروپیگمنتیشن با استفاده از یک سری ابزار ویژه رنگدانه‌ها وارد پوست سر می‌شوند.

میکروپیگمنتیشن پوست سر چگونه انجام می‌گیرد

در این فرآیند با استفاده از یک سری ابزار ویژه رنگدانه‌ها وارد پوست سر می‌شوند. این وسیله مجهز به سوزنی است که ابعاد آن برای این تکنیک در نظر گرفته شده تا بتواند حالت طبیعی یک سر تراشیده شده را به وجود بیاورد. در این تکنیک از نوعی رنگدانه‌ی ویژه استفاده می‌شود که حاصل کار طبیعی به نظر می‌رسد و برای مدت طولانی دوام دارد. استفاده از سوزن و تجهیزات استریل برای رعایت استاندارد‌های بهداشتی الزامی است.


مزایای میکروپیگمنتیشن پوست سر چیست

  • طاسی یا آلوپسی سر را اصلاح کرده و ظاهری طبیعی به آن می‌دهد.
  • باعث می‌شود که قسمت‌هایی از سر که موهای کم پشت دارند پر پشت‌تر به نظر برسند.
  • جای زخم و محل استخراج واحد فولیکولی را می‌پوشاند.
  • می‌تواند به موازات کاشت مو انجام گیرد تا بهترین نتیجه به دست آید.

چرا میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن پوست سر تنها تکنیکی است که فورا نتیجه می‌دهد. تنها 2 یا 3 جلسه برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب کافی است. این تکنیک باید در یک محیط کاملا استریل مورد استفاده قرار بگیرد و ترکیب رنگدانه‌ها به صورت اختصاصی انجام پذیرند و خطری برای سلامتی نداشته باشند. انتخاب مشخصه‌های میکروپیگمنتیشن با شماست. مثلا می‌توانید سرحد موی سر و پیشانی و یا تراکم نقطه‌ها را تعیین کنید و به نتیجه‌ای دست پیدا کنید که همیشه آرزویش را داشتید.
با استفاده از این تکنیک محدودیتی در فعالیت‌های روزمره نخواهید داشت و هر ورزشی که دوست دارید می‌توانید انجام دهید، مثلا می‌توانید به شنا بروید یا فوتبال بازی کنید.

با انجام میکروپیگمنتیشن پوست سر می‌توانید مشکلاتی مانند  ریزش مو و کچلی را حل و فصل کنید.

ایجاد تغییر با میکروپیگمنتیشن

ریزش مو باعث ایجاد احساس استرس و اضطراب می‌شود و می‌تواند روابط، کار و زندگی اجتماعی شما را تحت تاثیر قرار دهد. با انجام میکروپیگمنتیشن پوست سر می‌توانید این مشکلات را حل و فصل کنید.

آیا میکروپیگمنتیشن پوست سر راه حل مناسبی برای شما است

برای آقایانی که از طاسی سر رنج می‌برند چندین راه حل وجود دارد که استفاده از لوسیون، لوازم آرایش، کاشت مو و پروتز مو از آن جمله‌اند. بسیاری از کسانی که از این روش‌ها استفاده کرده‌اند نتیجه‌ی مطلوبی نگرفته‌اند. برخی از روش‌ها هم محدودیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی به لحاظ آزادی فردی یا زیبایی دارند. میکروپیگمنتیشن موی سر راه حلی مناسب برای حل مشکل طاسی است که فعالیت‌های شما را محدود نمی‌کند و زیبایی طبیعی را به شما بازمی‌گرداند.


منبع : Mens-ink