بیمه از افراد در برابر خطرات غیر قابل پیشبینی محافظت می‌کند. احتمالا به نداشتن بیمه منازل و خودرو حتی فکر هم نمی‌کنید، اما شاید ندانید که داشتن کدام انواع بیمه برای‌تان ضروری است. بیمه زمانی کاربردش را نشان می‌دهد که نمی‌توانید خسارات حوادث را از جیب خود بپردازید. برای مثال ممکن است یک درخت روی خانه‌ی‌تان سقوط کند یا با خودرو تصادف کنید. زندگی و نیازهای خود را ارزیابی کنید و ببینید از چه چیزهایی باید مراقبت کنید. شاید بهتر باشد انواع بیمه که در این مطلب آورده‌ایم را داشته باشید. 


بیمه عمر

در اکثر موارد به بیمه عمر نیاز دارید که در صورت از دست دادن جان‌تان خانواده‌ی‌تان دچار مشکل نشوند. البته اکثر افراد اهمیتی به بیمه عمر نمی‌دهند و هنگام مرگ بیمه نیستند. داشتن بیمه عمر برای کسانی که زمین‌گیر هستند نیز مفید است. با این‌که این بیمه از مخارج پزشکی و درمانی چیزی کم نمی‌کند، باعث می‌شود پس از مرگ خانواده‌ی مرحوم بتوانند مخارجی که کرده‌‌اند را جبران کنند. 


بیمه خدمات درمانی

بیمه خدمات درمانی با هزینه‌های بالای بیمارستان‌ها یک ضرورت است. با داشتن بیمه خدمات درمانی هزینه‌های بیمارستان‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد؛ اکثر افراد جامعه توانایی پرداخت این نوع بیمه را دارند. 


بیمه خودرو

اگر صاحب خودرو هستید و آن را از پارکینگ خارج می‌کنید، باید بیمه داشته باشید. بسته به ارزش خودرو، هزینه‌های بیمه خودرو متفاوت است. البته بیمه خودرو شامل سه نوع شخص ثالث، بدنه و سرنشینان می‌شود. 


بیمه منازل

اگر صاحب منزل هستید، باید آن را بیمه کنید. بیمه خسارات ساختمان می‌تواند در مواقع آتش‌سوزی، زلزله و دیگر حوادث غیر مترقبه تا حد زیادی خسارات وارده را جبران کند.


منبع : Dummies