ریزش مو می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. می‌توان با استفاده از دارو سرعت ریزش مو را کاهش داد یا از آن جلوگیری کرد. اما در اکثر موارد برای حفظ حجم مناسب موها به کاشت مو نیاز است. موهای کاشت شده پس از مدتی شروع به رشد می‌کنند و راه حلی دائمی برای ریزش مو محسوب می‌شوند. البته اگر در سنین پایین کاشت مو انجام دهید، باید دارو مصرف کنید تا از ریزش موهای اصلی جلوگیری شود. پس از کاشت مو می‌توانید از روش‌هایی مثل لیزر، پروپشیا و روگین هم برای محکم کردن پیازهای موهای کاشته شده و جلوگیری از ریزش موهای اصلی استفاده کنید.

نتایج کاشت مو تمام عمر برای فرد باقی خواهد ماند. وقتی پیازهای مو به پوست سر پیوند زده می‌شوند، به سلول‌های اطراف متصل شده و از جریان خون تغذیه می‌کنند، درست مثل زمانی که هنوز از سر کنده نشده بودند. این موها طبیعی و زنده هستند، اما مدتی طول می‌کشد تا موهای پیوندی شروع به رشد کنند. پس از کاشت مو، موهای پیوند خورده نمایان هستند. اما پس از چند روز شروع به ریزش می‌کنند. با این‌که موها می‌ریزند، پیازهای آن‌ها هنوز سر جای‌شان هستند و پس از 3 تا 6 ماه شروع به رشد خواهند کرد. کاشت مو باعث می‌شود موهایی پر و ضخیم داشته باشید، اما باید کمی صبر کنید.

با این‌که نتایج کاشت مو دائمی است، ریزش موی ژنتیکی ادامه خواهد داشت. ریزش مو ممکن است پس از کاشت مو هم ادامه پیدا کند و این یعنی فقط مو‌های پشت و کناره‌های پوست سر، سر جای‌شان باقی خواهند ماند. پس برای کاشت مو روی قسمت‌هایی که کچل می‌شوند دوباره به جراحی نیاز خواهید داشت. موهایی که کاشته می‌شوند دیگر نمی‌ریزند، اما موهای قبلی به ریزش ادامه می‌دهند.

باید بدانید که کاشت مو یک تعهد مادام العمر محسوب می‌شود. اگر موها به خوبی کاشته نشوند، ممکن است با زخم و ناهماهنگ بودن موها مواجه شوید یا حتی کچلی ادامه پیدا کند و تمام نتایج کاشت مو را نیز از بین ببرد. قبل از تصمیم‌گیری در این خصوص حتما در خصوص جراح و کلینیک کاشت مو خوب تحقیق کنید. اکثر افراد از نتایج کاشت مو راضی هستند، اما مواردی هم وجود دارد که این عمل به نتایج خوبی منجر نشده است. داشتن اطلاعات کافی در این خصوص به شما کمک می‌کند به نتایج دلخواه خود برسید و هزینه‌ای که کرده‌اید را هدر ندهید.


منبع : Healthcentre