تصمیم فرستادن والدین به خانه‌ سالمندان انتخابی دشوار و احساسی است. درک دلایل این‌که فرد کهنسال باید در خانه‌ سالمندان تحت مراقبت و نگهداری قرار گیرد اهمیت زیادی دارد، چون طبق گفته‌ی اداره‌ی بهداشت آمریکا 70% جمعیت بالای سن 65 سال نیاز به این‌گونه خدمات دارند.

والدین شما وقتی پا به سن می‌گذارند ممکن است نتوانند مانند سابق به تنهایی از پس کارهای روزمره خود بر بیایند. خانواده‌ی شما هم شاید بنا به دلایلی نتواند به آن‌ها سر بزند و یا با آن‌ها زندگی کند. به‌علاوه هزینه‌ی استخدام پرستار خصوصی هم بسیار بالاست. در این سن والدین شما قادر به رانندگی نیستند و نمی‌تواند به تنهایی و بدون کمک از خانه بیرون بروند؛ به همین دلیل نمی‌توانند برای خانه خرید کنند یا به داروخانه بروند و دارو‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

هنگامی که والدین شما با مشکلاتی نظیر احساس سردرگمی، زوال عقل، از دادن حافظه و آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کنند، خانه‌ سالمندان می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای آن‌ها باشد.

اگر پدر یا مادر پیر شما به دفعات زیاد زمین می‌خورد یا کم  تحرک است دلیل آن می‌تواند جراحی باشد که قبلا روی وی صورت گرفته یا این‌که نشان از پیشرفت یک یا چند بیماری دارد. در این حالت نیز خانه‌ سالمندان می‌تواند بهترین محل برای نگهداری از او باشد.

برخی از سالمندان برای لباس پوشیدن، استحمام، رفتن به دستشویی، غذا خوردن و جابه جا شدن نیاز به کمک دارند. پرسنل خانه‌ سالمندان همیشه در کنار آن‌ها حضور دارند و می‌توانند در انجام این کار‌ها به آن‌ها کمک کنند. بنابراین وقتی مشغول کار هستید لازم نیست نگران آن‌ها باشید و تمرکز خود را از دست نمی‌دهید.

اگر عزیز سالمند شما دوره‌ی نقاهت جراحی یا یک بیماری ناگهانی را سپری می‌کند، خانه‌ سالمندان می‌تواند راه حلی موقتی برای گذراندن این دوره باشد. برخی از افراد پس از گذراندن دوره‌ای در خانه‌ سالمندان هم از لحاظ فکری و هم از لحاظ جسمی به حدی از بهبودی می‌رسند که می‌توانند به خانه برگردند و زندگی عادی خود را از سر بگیرند.


منبع : Oureverydaylife