در  آسانسور هیدرولیک از روغن برای بالا و پایین کردن اتاقک استفاده می‌شود. فشار روغن در امنیت و کیفیت عملکرد آسانسور نقش اساسی دارد. یکی از مهم‌ترین وظایف تعمیرکار آسانسور بررسی کردن آن برای نشتی هیدرولیک است. روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان نشتی‌های نمایان و پنهان را پیدا کرد. 


تمام لوله‌های هیدرولیک و کوپلینگ‌ها را به صورت چشمی بررسی کنید. کوپلینگ‌ها لوله‌ها را به هم متصل می‌کنند و ممکن است دچار نشتی شوند. خیسی، جمع شدن روغن و چکه می‌تواند نشانه‌ی نشتی باشد. 

آسانسور را به پایین‌ترین طبقه ببرید و سپس میزان روغن موجود در مخزن روغن را اندازه‌گیری کنید. وقتی آسانسور در پایین‌ترین طبقه‌ است، مخزن روغن باید در پرترین حالت باشد، پس این میزان روغنی است که آسانسور برای بالا و پایین شدن به آن نیاز دارد. 

یک آهن‌ربا روی خط روغن مخزن قرار دهید تا حساب میزان روغن را داشته باشید. سپس، یک ماه دیگر مراحل اول و دوم را تکرار کنید تا ببینید چیزی از میزان روغن کم شده یا نه. یادتان باشد که دوباره وقتی آسانسور را به پایین‌ترین طبقه آوردید، میزان روغن آن را اندازه‌گیری کنید. 

وارد آسانسور شوید و به طبقه‌ی آخر بروید. سپس، بگذارید آسانسور حدود پنج دقیقه در همان طبقه بماند. اگر آسانسور به آرامی پایین می‌رود و دوباره سرجایش باز می‌گردد، ممکن است نشتی هیدرولیک داشته باشد. اگر پیستون‌ها نشتی داشته باشند، پمپ دوباره روغن را وارد سیستم می‌کند. نشتی و پمپاژ باعث می‌شود آسانسور پایین و بالا شود. 


نکات مهم

  • اگر از وجود نشتی مطمئن هستید اما نمی‌توانید آن را پیدا کنید، سریع آسانسور را خاموش کنید. 
  • فقط تعمیرکاران حرفه‌ای آسانسور باید به تعمیر و نگهداری آن بپردازند و انجام این کار توسط افراد غیرمتخصص ممکن است خطرآفرین شود. 


منبع : Ehow