امروزه با گرایش مردم به آپارتمان نشینی و نبودن فضای کافی در منزل خدمات قالیشویی بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. در روزگاران گذشته مردم وقت بیشتری داشتند و هر خانه یک حیاط بزرگ داشت؛ بنابراین فرش و قالی در خانه شسته می‌شد. برای راه اندازی یک کسب و کار قالیشویی نیاز به سرمایه‌ی اولیه‌ی زیادی ندارید. با وجود این‌که ممکن است رقبای زیادی داشته باشید، اما با دادن خدمات حرفه‌ای می‌توانید به سود زیادی دست پیدا کنید.


پیش از شروع

قبل از هر کاری باید برای گرفتن مجوز اقدام کنید. بیمه هم اهمیت بسیاری دارد و لازم است قالیشویی خود را بیمه کنید، چون در قبال اموال مردم یعنی فرش آن‌ها مسئولیت دارید و در صورت رخ دادن حادثه‌ای ناگوار باید بتوانید جوابگوی آن‌ها باشید.


تجهیزات قالیشویی

بیش از 90% قالیشویی‌ها از روش شستشو با آب گرم استفاده می‌کنند. دستگاه‌های شستشو با آب گرم دو نوع هستند، که یکی قابل حمل بوده و دیگری بر روی کامیون سوار می‌شود. دستگاه‌های قابل حمل در جاهایی که به سختی قابل دسترسی است و همین طور در ساختمان‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرند. قدرت شستشوی این دستگاه‌ها کم و بیش به اندازه‌ی دستگاه‌هایی است که بر روی کامیون سوار می‌شوند اما کندتر می‌شویند. مخزن‌های کوچک آب در دستگاه‌های قابل حمل زود به زود خالی می‌شود و به همین دلیل سرعت کار گرفته می‌شود. دستگاه‌های قابل حمل نیاز به مراقبت و نگهداری آن‌چنان زیادی ندارند و قیمت آن‌ها یک سوم دستگاه‌هایی است که بر روی کامیون سوار می‌شوند. البته این دستگاه‌ها بیشتر برای شستن موکت مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای شستن فرش باید دستگاه‌های قالیشویی تمام خودکار تهیه کنید. 


بازاریابی

معمولا یک قالیشویی موفق از سه روش بازاریابی استفاده می‌کند که عبارتند از بازاریابی ارجاعی، محله‌ای و اینترنتی. با دادن هدیه، کارت، و پول نقد به مشتریان از آن‌ها بخواهید قالیشویی شما را به دیگران معرفی کنند. در بازاریابی محلی  برای قالیشویی با هدف قرار دادن چند محل و دادن تخفیف ویژه به اهالی آ‌ن‌ها می‌توانید کار خود را رونق دهید. در بازاریابی اینترنتی می‌توانید از چند تکنیک مختلف استفاده کنید. مثلا می‌توانید یک وب‌سایت راه اندازی کنید و با گذاشتن فیلم‌ها و گزارش‌های مفید به مردم اطلاع‌رسانی کنید. 


منبع : Ehow