اگر برای جراحی زیبایی بینی نزد یک جراح پلاستیک یا متخصص جراحی زیبایی بینی بروید، احتمال این‌که نتیجه‌ی عمل عالی شود را افزایش خواهید داد. اما از آن‌جایی که نتایج جراحی هیچ وقت کاملا قابل پیش‌بینی نیستند، عدم تقارن و ناهنجاری‌های کوچک پس از جراحی خیلی دور از انتظار نیست. اگر این مشکلات به اندازه‌ای وخیم نباشند که فرد به جراحی ترمیمی نیاز پیدا کند، ممکن است جراح پلاستیک بتواند با تزریق کردن فیلر نقص‌های بینی را برطرف کند.

پس از بررسی نکات مثبت و منفی استفاده از فیلر برای برطرف کردن نقص‌های بینی پس از جراحی، مشخص شد جراح پلاستیک برای انجام این عمل نه‌تنها باید نوع مناسب فیلر برای مشکل شما را تشخیص دهد، بلکه باید روش مناسب برای شکل بینی شما را نیز انتخاب کند. در بیشتر موارد برطرف کردن نقایص بینی پس از جراحی با تزریق کردن فیلر بالا و کناره‌های بینی انجام می‌شود، نه نوک بینی. این رویکرد با حفظ عمق مناسب روی بینی، نقایص آن مثل قوز و برآمدگی را برطرف می‌کند. 

اگر یک‌بار جراحی زیبایی بینی داشته‌اید و حالا قصد دارید با جراحی ترمیمی نقایص بینی‌تان را برطرف کنید، بهتر است پیش از آن تزریق فیلر را امتحان نکنید چون وجود مواد تزریقی داخل بینی جراحی کردن روی آن را پیچیده می‌کند. با این‌که استفاده از روش تزریق برای ترمیم نقایص جزئی بینی پس از جراحی کاملا مناسب و موثر است، جراح پلاستیک و بیمار همیشه باید به یاد داشته‌ باشند که نتایج معمولا ایده‌آل نخواهند بود. اکثر فیلرها موقتی هستند و پس از یک سال به بدن جذب می‌شوند، اما فیلرهایی مثل سیلیکون هم در سال‌های اخیر به بازار آمده‌اند که دائمی هستند. البته استفاده از فیلرهای دائمی مشکلاتی به همراه دارد و اگر نتایج تزریق دلخواه بیمار نباشد، برای تغییر دادن شکل بینی دچار دردسر می‌شود. 

تزریق فیلر جایگزین بدون نقصی برای جراحی نیست و هر جراح پلاستیک برای رسیدن به بینی بدون نقص برای بیمارش، هنوز هم باید داخل اتاق عمل به تلاش بپردازد. 


منبع : Newbeauty