ممکن است در پایان روزی طولانی و پر مشغله وارد آسانسور شوید و هیچ خواسته‌ای جز سریع رسیدن به خانه‌ی‌تان نداشته باشید. در چنین شرایطی هیچ چیزی بیشتر از صبر کردن برای مسافران دیگر و متوقف شدن آسانسور در تمام طبقات نیست. اما روشی وجود دارد که با استفاده از آن‌ می‌توانید مستقیم و بدون توقف به طبقه‌ای که می‌خواهید بروید. 

وارد آسانسور شوید و خودتان را برای نگه داشتن دو دکمه آماده کنید. دکمه‌ی طبقه‌ی مورد نظر و بسته شدن درب را همزمان فشار دهید و نگه دارید. دکمه‌ی بسته شدن درب معمولا به شکل دو فلش رو به هم است. این دو دکمه را حداقل پنچ ثانیه نگه دارید تا آسانسور مستقیم به طبقه‌ای که می‌خواهید برود. اگر دیدید چهره‌ی بقیه‌ی افراد داخل آسانسور متعجب شده است به این مسئله توجه نکنید و از سفر بدون توقف‌تان لذت ببرید. 

بهتر است بدانید که در میان گذاشتن این روش با بقیه افراد ممکن است به مرور تاثیر آن را کاهش دهد، پس بهتر است این راز را پیش خودتان نگه دارید. 


چطور آسانسور را قفل کنیم

طبق قانون، تمام آسانسورهای مدرن باید یک قفل داشته باشند که در شرایط اضطراری توسط ماموران قانون یا آتش‌نشانی مورد استفاده قرار گیرد و افراد دیگر نتوانند از آسانسور استفاده کنند. البته روش‌‌های دیگری برای قفل کردن آسانسور وجود دارد که توسط تعمیرکاران آسانسور قابل اجرا هستند. 

با استفاده از کلید، آسانسور را از بیرون خاموش کنید. این کلید معمولا در اختیار سرایدار ساختمان است. با این‌که شخص دیگری می‌تواند وارد آسانسور شود و آن را دوباره روشن کند، افرادی که در طبقات دیگر هستند نمی‌توانند از آسانسور استفاده کنند. درب بعضی آسانسورها در حالت خاموش به صورت دستی بسته می‌شود. در چنین شرایطی با بستن درب‌ها دیگر کسی قادر به استفاده از آسانسور نخواهد بود. 

داخل آسانسور هم یک جای کلید وجود دارد که آسانسور را روشن و خاموش می‌کند و باعث می‌شود آسانسور از طبقات دیگر قابل کنترل نباشد. این کلید نه‌تنها برای خاموش کردن آسانسور، بلکه برای توقف نکردن آسانسور در مسیر طبقه‌ی مورد نظر هم کارایی دارد. کلید این قفل معمولا در اختیار سرایدار ساختمان است. آتش‌نشانان و ماموران پلیس هم شاه کلیدهایی دارند که به اکثر آسانسورها می‌خورند. 

از داخل جعبه برق آسانسور هم می‌توانید آن را خاموش کنید. در این حالت آسانسور قفل نمی‌شود، اما دیگر کسی نمی‌تواند از آن استفاده کند. اکثر جعبه برق‌ها این امکان را به شما می‌دهند که برق قسمت‌های مختلف آسانسور را جداگانه قطع کنید. برای مثال می‌توانید برق موتور آسانسور را قطع کنید اما چراغ‌ها و تهویه‌ی آن روشن بماند. 


منبع : Ehow