لیپوساکشن جزء پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شود. بسیاری از زنان و مردان از ظاهر و شکل بدن‌ خود ناراضی هستند و به همین دلیل خود را به دست متخصصین می‌سپارند تا به شکل دلخواه خود برسند. لیپوساکشن به افراد بسیار زیادی کمک کرده تا بدن خوش فرمی داشته باشند، اما چون نام جراحی روی آن هست، طبیعتا سوالاتی را برای بسیاری از افراد پیش می‌آورد. اگر بدتان نمی‌آید لیپوساکشن کنید سوالات متداول زیر می‌تواند در گرفتن تصمیم نهایی به شما کمک کند.


هزینه‌ی لیپوساکشن چقدر است

هزینه‌ی لیپوساکشن در قسمت‌های مختلف بدن متفاوت است؛ به همین دلیل اگر بیش از یک بخش از بدن‌تان احتیاج به لیپوساکشن دارد، بهتر است همه‌ی قسمت‌ها را در یک جلسه انجام دهید. لیپوساکشن جداگانه‌ی آن قسمت‌ها شامل هزینه‌های اضافه خواهد بود.


لیپوساکشن به چه صورت انجام می‌گیرد

در طی این جراحی پزشک با استفاده از یک دستگاه مکنده و یک تشت، توده‌های اضافی چربی را از قسمت‌هایی که خواسته‌اید خارج می‌کند. وقتی چربی خارج شد، پزشک آن قسمت از بدن را شکل داده تا ظاهری طبیعی‌تر به خود بگیرد.


 کدام بخش‌های بدن را می‌توان لیپوساکشن کرد

این را باید همیشه به خاطر داشته باشید که لیپوساکشن جایگزین رژیم غذایی و ورزش نیست. در بسیاری از موارد ران‌ها، کمر و پشت لیپوساکشن می‌شوند اما این جراحی می‌تواند بر روی باسن، صورت، شکم، گردن، پاها و بازوها نیز انجام گیرد.


SAL نوع سنتی لیپوساکشن است که در آن با استفاده از مکش و لوله چربی اضافه برداشته می‌شود.

چند نوع لیپوساکشن وجود دارد

سه نوع لیپوساکشن وجود دارد که شامل لیپوساکشن با کمک مکش (SAL)، لیپوساکشن با کمک مافوق صوت (UAL) و لیپوساکشن تورمی می‌شود. SAL همان نوع سنتی لیپوساکشن است که در آن با استفاده از مکش و لوله چربی اضافه برداشته می‌شود. در UAL با استفاده از انرژی مافوق صوت که در نوک یک لوله‌ی مخصوص به وجود می‌آید چربی‌ها ذوب می‌شوند. در روش تورمی، بخش مورد جراحی بدن بی حس می‌شود.


جراحی لیپوساکشن چند ساعت طول می‌کشد

در بسیاری از موارد جراحی‌های لیپوساکشن تنها یک تا دو ساعت طول می‌کشد.


لیپوساکشن چه اثرات جانبی دارد

 انجام جراحی لیپوساکشن می‌تواند کبودی،‌ تورم، درد، بی حسی و حتی سوزش موقت را در پی داشته باشد.


تا چه مدت می‌توان این کاهش چربی حاصل از لیپوساکشن را حفظ کرد

اگر رژیم غذایی معقولی داشته باشید و مرتبا ورزش کنید می‌توانید این حالت را برای همیشه حفظ کنید.


دوره بهبودی به چه صورت است

دوره‌ی بهبودی لیپوساکشن به جراحی انجام شده بستگی دارد، اما می‌توان انتظار مقداری کبودی و تورم را داشت. قسمت جراحی شده پانسمان می‌شود و باید تا پنج روز تحت فشار قرار بگیرد. پزشک شما چند تکنیک ماساژ را به شما توضیح می‌دهد که می‌توانند کمک کننده باشد.