لوازم یدکی خودرو می‌تواند گران باشد، اما روش‌های زیادی برای تخفیف گرفتن هنگام خرید لوازم یدکی وجود دارد. البته نیازی نیست مخفیانه وارد مرکز اسقاط خودرو شوید و سگ نگهبان دنبال‌تان بیفتد، یا این‌که لوازم یدکی تعمیری بخرید و جان خودتان و خانواده‌ی‌تان را به خطر بیاندازید. بلکه می‌توانید لوازم یدکی باکیفیت را با قیمت پایین تهیه کنید. 

از رفتن به مراکز اسقاط خودرو و چانه زدن سر قیمت لوازم یدکی که از خودروهای اوراقی برداشته‌ شده‌اند پرهیز کنید. به‌جای این‌ کار به فروشگاه لوازم یدکی بروید و با فروشنده‌ی آن بر سر قیمت قطعات چانه بزنید. خرید لوازم یدکی تولیدکنندگان قطعات خودرو به‌جای لوازم یدکی کارخانه‌ی تولید خودرو هم می‌تواند کار هوشمندانه‌ای باشد. این قطعات معمولا کیفیتی برابر با کیفیت قطعات کارخانه‌‌های تولید خودرو را دارند اما قیمت‌شان کمی پایین‌تر است. 

در اینترنت جستجو کنید و به‌دنبال سایت‌های فروش لوازم یدکی که تخفیف گذاشته‌اند باشید. خرید اینترنتی باعث می‌شود از لحاظ هزینه و وقت صرفه‌جویی کنید، چون معمولا قطعه برای‌تان ارسال می‌شود. فروشگاه‌های لوازم یدکی هم معمولا در فصول پاییز و تابستان کمی قیمت‌های‌شان را کاهش می‌دهند تا فروش‌شان بیشتر شود. در این فصول هم می‌توانید لوازم یدکی را با قیمت پایین‌تر تهیه کنید. 

می‌توانید از لوازم یدکی بازسازی شده هم استفاده کنید. این قطعات، لوازم یدکی با کیفیتی هستند که به دلایلی برای فروشنده‌ها پس آورده شده‌اند و پس از این‌که نقص‌شان برطرف شده، دوباره برای فروش گذاشته شده‌اند؛ اما قیمت پایین‌تری نسبت به قطعات نو دارند. 


نکات مهم

  • خرید قطعات بازسازی شده به‌جای لوازم یدکی کارخانه‌ی تولیدکننده‌ی خودرو می‌تواند در خصوص بیشتر قطعات مثل دینام، پمپ بنزین و دیگر قطعات گران، کاری هوشمندانه باشد. 
  • خریدن لوازم یدکی تولیدکنندگان قطعات خودرو همیشه فکر خوبی نیست، چون در بعضی موارد این قطعات از مواد اولیه بی‌کیفیت ساخته می‌شوند. اگر تصمیم بر چنین کاری گرفته‌اید، بهتر است ارزان‌ترین برند را انتخاب نکنید چون هر چیزی که زیادی ارزان است بی‌دلیل نیست. مطمئن شوید که برند معتبر و محصولاتش قابل اعتماد هستند.


منبع : Ehow