بعضی‌ها فکر می‌کنند رنگ‌های خنثی مناسب کسانی هستند که از رنگ خوش‌شان نمی‌آید. البته در بعضی موارد افرادی که از رنگ‌های چشم‌گیر خوش‌شان نمی‌آید رنگ‌های خنثی را ترجیح می‌دهند، اما این یک قانون سفت و سخت نیست. رنگ‌های خنثی می‌توانند برای همه خوشایند باشند، مهم این است که از آن‌ها در چه اتاقی استفاده کنیم و به‌دنبال چه حسی باشیم. رنگ‌های خنثی مخصوصا برای خانه‌هایی که آشپزخانه‌ اپن دارند مناسب هستند. مثل هر رنگ دیگر، باید در کنار این رنگ‌ها هم به مقدار کافی سفید استفاده کنید تا تعادل بین رنگ‌های دکوراسیون برقرار شود. به خواندن ادامه دهید تا با رنگ‌های خنثی پیشنهادی ما آشنا شوید. 


سبز آبی فام

در اتاقی بزرگ با سقفی بلند باید از رنگی زبیا و آرامش‌بخش استفاده کرد که بر فضا غالب نشود. رنگی که انسان را یاد دریا بیاندازد، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. با استفاده از سبز آبی فام، حس غرق بودن در استخر در اتاق ایجاد می‌شود. اگر اتاق جنوبی باشد و نورگیر، همه چیز بدون نقص می‌شود. برای ایجاد تعادل، از یک سفید گرم برای گچبری‌ها، مبلمان و پرده استفاده کنید. 


طراحی دکوراسیون منزل با رنگ موکا

موکا

رنگ‌های قهوه‌ای به خاطر طیف خاکی که دارند خنثی هستند. این رنگ‌ها پیش‌زمینه‌ای عالی برای تابلو و مبلمان و وسایل به هر رنگی ایجاد می‌کنند. برای این‌که فضا کمی شاد شود، می‌توانید مبل رو به روی دیوار را به رنگی متضاد اما خنثی مثل فیلی انتخاب کنید. شاید رنگ موکا برای بعضی‌ها خسته‌کننده باشد. برای این‌که چنین حالتی پیش نیاید، می‌توانید یک فرش با طرح‌هایی بزرگ در اتاق پهن کنید. فرشی انتخاب کنید که از رنگ سفید در آن استفاده شده باشد که چشم جایی برای استراحت کردن داشته باشد. 


طراحی دکوراسیون منزل با رنگ سرخ یا گلی

سرخ یا گلی

رنگ سرخ یا گلی بین صاحب‌خانه‌ها طرفداران زیادی ندارد. این رنگ به همراه رنگ ارغوانی روشن در ده‌های 80 و 90 طرفداران زیادی داشتند. با این حال رنگ سرخ یا گلی در کنار مقدار زیادی سفید بسیار زیبا می‌شود. این رنگ بسیار آرامش‌بخش است و جزو رنگ‌های گرم هم محسوب می‌شود، به این شکل می‌توانید فضایی دنج و آرامش‌بخش داشته باشد. هم‌چنین برای ایجاد فضایی رمانتیک هم بسیار مناسب است. 


طراحی دکوراسیون منزل با رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای

خاکستری مایل به قهوه‌ای

این رنگ شاید جالب نباشد، اما می‌تواند فضا را باشکوه کند. برای داشتن یک دکوراسیون کلاسیک، از این رنگ روی دیوارها استفاده کنید و مبلمان را به رنگ سفید انتخاب کنید. 


طراحی دکوراسیون منزل با رنگ عاجی

عاجی

عاجی برای کسانی که دوست ندارند دیوارهای‌شان سفید باشند اما رنگی روشن و گرم می‌خواهند ایده‌آل است. در چنین شرایط رنگ‌های عاجی و کرم بهترین گزینه‌ها هستند. به‌دنبال طیف‌هایی باشید که کمی به زرد بزنند و برای گچبری‌ها از سفید استفاده کنید. بهتر است پرده‌ها ساده باشند، اما اگر می‌خواهید فضا کمی دراماتیک باشد پرده‌ها را به رنگ‌های تیره انتخاب کنید. 


طراحی دکوراسیون با رنگ آبی خاکستری

آبی خاکستری

اگر از رنگ آبی خاکستری در کنار سفید و کفپوش چوب طبیعی استفاده شود، فضایی ساحلی و جالب ایجاد می‌شود. این ترکیب می‌تواند برای اتاق خواب عالی باشد، چون بسیار آرامش‌بخش است. 


طراحی دکوراسیون منزل با رنگ هلویی

هلویی

یک دیوار هلویی ملایم می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای یک اتاق خواب مدرن باشد. اکثر افراد وقتی می‌خواهند فضایی مدرن را طراحی کنند یاد هلویی نمی‌افتند، اما این رنگ مخصوصا وقتی در کنار وسایل و مبلمان سیاه و سفید استفاده می‌شود، سبک و سیاق خاصی به دکوراسیون می‌دهد. 


طراحی دکوراسیون منزل با رنگ سبز پسته‌ای

سبز پسته‌ای

این سبز طبیعی یک از رنگ‌هایی است که به سادگی می‌توان با آن کنار آمد. سبز پسته‌ای در کنار سفید عالی می‌شود، اما از آن‌جایی که رنگی خنثی است با هر رنگ دیگری می‌توان آن را ترکیب کرد. سبز پسته‌ای رنگی سرد است، پس اگر می‌خواهید از آن در اتاقی شمالی که نورگیر نیست استفاده کنید، اول آن را امتحان کنید که زیادی خاکستری به نظر نرسد.


منبع : Houzz