یک داروخانه خوب باید بتواند روابط خوبی با بیماران  و پزشکان برقرار کند و اسم خود را به‌عنوان داروخانه‌ای که در دسترس است و داروهایش را با قیمت مناسب می‌فروشد بر سر زبان‌ها بیندازد. با تمرکز روی کیفیت خدمات می‌توانید خود را از سایر مراکز غیر تخصصی فروش دارو متمایز کنید.


داروخانه‌ خود را یک سر و گردن بالاتر ببرید

با ارزیابی رقبایی که در منطقه‌ی خود دارید، می‌توانید تعیین کنید که با چه سطحی از خدمات می‌توانید داروخانه خود را از دیگران متمایز کنید. مراکزی که فروش دارو فقط بخشی از کسب و کارشان را تشکیل می‌دهد، داروهای محدودی را می‌فروشند و فقط روی قیمت رقابت می‌کنند. اما این مراکز در بخش فروش داروی خود کارشناس دارو ندارند و وجود چنین فردی در بسیاری از موارد ضروری است؛ چون چنین کارشناسی می‌تواند به بیماران در انتخاب نوع و یا برند دارو توصیه‌هایی بکند. شما می‌توانید کیفیت خدمات را در داروخانه خود بالا ببرید؛ تنوع دارویی بالایی داشته باشید و در رفاه حال مشتریان بکوشید. مثلا سرویس تحویل دارو در درب منزل داشته باشید یا به مشتریان خود در زمینه‌ی بهداشت و سلامت آموزش بدهید.


مراسم افتتاحیه برگزار کنید

برای این که مردم از وجود داروخانه شما آگاهی پیدا کنند یک جشن افتتاحیه برگزار کنید. به پزشکان و سایر افرادی که در این زمینه در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها فعالیت دارند ایمیل بزنید و آن‌ها را به مراسم شبانه یا آخر هفته دعوت کنید. به عنوان بخشی از مراسم می‌توانید از یک سخنران میهمان دعوت کنید تا در مورد یکی از موضوعات روز پزشکی برای حضار سخنرانی کند. در یک روزنامه یا رسانه آگهی بدهید و از مشتریان و بیماران دعوت کنید در این مراسم شرکت کنند و در آگهی قید کنید اولین سفارشات تخفیف می‌خورد و یا به شرکت کنندگان در مراسم مشاوره‌ی رایگان در زمینه‌ی سلامت داده خواهد شد. در روز مراسم از فرصت استفاده کنید و راجع به طیف محصولات و خدمات برای مشتریان و پزشکان صحبت کنید.


با همکاری با پزشکان منطقه و حمایت از بیماران آن‌ها می‌توانید داروخانه خود را به‌عنوان یک تیم مراقبت بهداشت حرفه‌ای جا بیندازید.

خدمات شخصی بدهید

شما می‌توانید از همان ابتدای کار با دادن خدمات شخصی، مشتریان وفاداری را دور خود جمع کنید. در بخشی از برنامه‌ی تبلیغاتی خود، از بیماران دعوت کنید در مورد برنامه‌های دارویی خود صحبت کنند و از کادر مجرب خود بخواهید با آ‌ن‌ها در مورد درمان و تغییرات در سبک زندگی به طور جداگانه صحبت کنند و توصیه‌های لازم را بدهند. با همکاری با پزشکان منطقه و حمایت از بیماران آن‌ها می‌توانید داروخانه خود را به‌عنوان یک تیم مراقبت بهداشت حرفه‌ای جا بیندازید و سطح خدمات را به جایی برسانید که رقبا توانایی رقابت را از دست بدهند.


برای رفاه حال مشتریان بکوشید

شما می‌توانید با تمرکز بر روی استانداردها و خدماتی که جوابگوی نیازهای اقشار مختلف مردم است، نام داروخانه خود را بر سر زبان‌ها بیندازید و با کیفیت بالای خدمات به مشتریان به شهرت برسید. به‌عنوان مثال، اگر ساعات کاری داروخانه را در روزهای آخر هفته چند ساعت افزایش دهید کار بیمارانی که نیاز فوری به دارو دارند راحت می‌شود. سرویس تحویل دارو به درب منزل باعث رفاه حال بیمارانی که توانایی مراجعه به داروخانه ندارند می‌شود. این خدمات را در آگهی‌ها و تبلیغات خود بگنجانید. دادن مشاوره در زمینه‌ی درمان و مصرف دارو باعث کاهش بار کاری مراکز درمانی شده و به همین دلیل موجب جلب توجه پزشکان به داروخانه شما می‌شود و آن‌ها را تشویق می‌کند که داروخانه شما را به بیماران خود توصیه کنند.


منبع : Ehow