خریدن لوازم یدکی خودروهای سواری یا سنگین از سایت‌های آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی ممکن است به‌نظر کاری پر ریسک بیاید. در این حالت نمی‌توانید به قطعه دسترسی داشته باشید و باید به تخصص فروشنده در خصوص کیفیت قطعه و این‌که به خودرو شما می‌خورد یا نه اعتماد کنید. البته سایت‌های فروش لوازم یدکی وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید قطعات مختلف را بررسی و مقایسه کنید، اما وقتی برای خرید لوازم یدکی دست دوم وارد بازار بزرگ سایت‌های آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی می‌شوید، باید حسابی حواس‌تان را جمع کنید. 


توضیحات را کامل بخوانید

معمولا هر لوازم یدکی که در سایت‌های آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی برای فروش گذاشته شده‌، در مورد جزئیاتش توضیحاتی دارد که در این توضیحات مواردی مثل مدل و سال ساخت و وضعیت قطعه آورده شده است. اگر فروشنده توضیحات کاملی نوشته باشد، می‌توانید با استفاده از آن اطلاعات زیادی کسب کنید و قطعه را ارزیابی کنید. البته فرقی نمی‌کند توضیحات بلند یا کوتاه باشند، بهتر است آن‌ها را کامل بخوانید چون ممکن است بعضی قطعات در کل کار نکنند و برای اسقاط کردن باشند. 


عکس‌ها را بررسی کنید

عکس‌های موجود در سایت‌های  آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی تزئینی نیستند، آن‌ها حتی از توضیحات نوشته شده توسط فروشنده‌ها نیز اطلاعات بیشتری دارند. شاید در توضیحات چیزی در مورد آسیب‌ها و نقص‌های قطعه نوشته نشده باشد، اما با بررسی کردن عکس‌ها بتوانید به آن‌ها پی ببرید. 


بزرگ‌ترین مشکل در مورد خرید اینترنتی لوازم یدکی خودرو عدم امکان پس گرفتن یا تعویض لوازم یدکی است.

جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود

هیچ چیز بدتر از این نیست که لوازم یدکی را به صورت اینترنتی خریداری کنید و متوجه شوید که خراب است و فروشنده هم آن را پس نگیرد. بهتر است همیشه قبل از معامله این مسئله را با فروشنده در میان بگذارید که اگر قطعه مشکلی داشته باشد آن را پس می‌دهید. دقت داشته باشید چون اکثر فروشنده‌هایی که اجناس فروخته شده را پس می‌گیرند، محدودیت زمانی دارند و باید این مسئله را مد نظر قرار دهید. 


هزینه‌های ارسال

اگر فروشنده قطعات را برای‌تان ارسال می‌کند، باید در خصوص هزینه‌های آن با او صحبت کنید. ممکن است بعضی فروشنده‌ها رایگان این کار را انجام دهند، یا این‌که در کل مجبور باشید خودتان جایی با فروشنده قرار بگذارید و قطعه را تحویل بگیرید. روش دوم این فرصت را به شما می‌دهد که قبل از خریدن قطعه بتوانید آن را از نزدیک بررسی کنید، اما باید چند ساعتی از روز را برای انجام این کار وقت بگذارید. 


آیا قطعه به خودروی‌تان می‌خورد

با خواندن توضیحات فروشنده و بررسی دقیق عکس‌ها، تا حد زیادی می‌توانید از این مسئله مطمئن شوید. اما همیشه بهتر است اطلاعات دقیق را از خود فروشنده بگیرید. در این مورد خوب تحقیق کنید، چون اگر قطعه به خودروی‌تان نخورد در واقع پول‌تان را دور ریخته‌اید. 


منبع : About