انگیزه هم مانند وزن‌تان از روزی به روز دیگر متفاوت است. با استفاده از این توصیه‌های ساده در خصوص رژیم غذایی یک گام از تقویم جلوتر باشید و در تمام طول هفته وزن کم کنید.

انگیزه‌ی کاهش وزن می‌تواند هر لحظه ایجاد شود و وقتی که ایجاد شد، نیاز به راهنمایی دارید تا آن را فورا مورد استفاده قرار دهید. هرگاه حس کردید که این انگیزه در شما ایجاد شده، می‌توانید این توصیه ها را در تمام روزهای هفته استفاده کنید و به وزن دلخواه خود برسید.


شنبه: با قدرت شروع کنید

تحقیقات نشان می‌دهد 57 درصد افراد دوست دارند رژیم غذایی خود را از شنبه شروع کنند. چون در این روز انگیزه در بالاترین حد خود قرار دارد. زنگ ساعت را 45 دقیقه زودتر از معمول تنظیم کنید و به باشگاه ورزشی یا برای دو بیرون بروید. بعد از باشگاه ورزشی یک صبحانه‌ی سالم بخورید که می‌تواند ماست یونانی با توت یا سفیده‌ی تخم مرغ و سالاد سبزیجات باشد.


یک‌شنبه: هوشمندانه‌تر تحقیق کنید

طبق مطالعه‌ای در دانشگاه سن دیگو در روز‌های شنبه و یک‌شنبه، جستجو در گوگل در مورد سلامتی، تغذیه و کاهش وزن به میزان 30 درصد بیشتر از روزهای دیگر هفته است. به جای این‌که وقت خود را با چیزهایی که دوست ندارید تلف کنید دو یا سه وب‌سایت یا وبلاگ مفید پیدا کنید که به شما انگیزه بدهد. سپس در آن‌ها عضو شوید تا ایمیل‌های هفتگی آن‌ها را دریافت کنید.


در اواسط رژیم غذایی هفتگی خود سری به فروشگاه بزنید و برای نیمه‌ی دوم هفته میوه و سبزیجات خریداری کنید.

دوشنبه: تجدید قوا کنید

یک شروع جسورانه در آغاز هفته می‌تواند در وسط هفته به تمام شدن سوخت شما و خستگی ختم شود. از این روز برای تمرکز مجدد استفاده کنید. سری به فروشگاه بزنید و برای نیمه‌ی دوم هفته میوه و سبزیجات خریداری کنید. روزهای دوشنبه فروشگاه‌ها نسبت به روزهای دیگر خلوت‌تر است. صبح این روز قبل از هر کاری روی ترازو بروید و خود را وزن کنید. طبق تحقیقی که در دانشگاه کرنل انجام شد، بیشتر زنان در روزهای جمعه در اوج وزن خود و در روزهای چهارشنبه در پایین‌ترین وزن قرار دارند، پس بهتر است در روز دوشنبه خود را وزن کنید تا بدانید وزن واقعی‌تان چقدر است. کسانی که به طور هفتگی خود را وزن می‌کنند در حفظ کردن وزنی که کم کرده‌اند بهتر عمل می‌کنند تا کسانی که کم‌تر به سراغ ترازو می‌روند.


سه شنبه: برای ورزش برنامه‌ریزی کنید

مطالعه‌ای در دانشگاه جونز هاپکینز نشان داد پس از روز سه شنبه تعداد شرکت کنندگان در باشگاه ورزشی افت می‌کند. چون احتمال دارد در روز چهارشنبه بی خیال باشگاه ورزشی شوید پس لازم است در روز سه شنبه یک جلسه تعریق داشته باشید. برای این که مطمئن شوید از زیر آن در نمی‌روید با یکی از دوستان خود در باشگاه ورزشی قرار بگذارید.

به خود قول بدهید که در این روز حتما به باشگاه ورزشی بروید و پول آن جلسه را کنار بگذارید که اگر به قول خود عمل نکردید، آن را به یک مرکز خیریه بدهید.


با نزدیک شدن به روزهای آخر رژیم غذایی هفتگی شلوار جین خود را بپوشید تا انگیزه کافی برای ادامه دادن داشته باشید.

چهارشنبه: شلوار جین خود را به تن کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که  افراد در صبح روزهای جمعه کم‌ترین وزن را دارند، بنابراین شلوار جین خود را بپوشید تا فراموش نکنید که هفته هنوز به آخر نرسیده است. افراد موفق در گرفتن رژیم غذایی، 85 درصد اوقات به برنامه‌ی خود عمل می‌کنند و در آخر هفته‌ها ریخت و پاش می‌کنند.

روز چهارشنبه همان صبحانه‌ی سالم را بخورید و برای ناهار هم یک غذای سالم بخورید و بعد برای شام به این قانون عمل کنید: یا غذا و نوشیدنی یا غذا و دسر.


پنج شنبه: کمی ریخت و پاش کنید

مطالعه‌ای که در مجله‌ی Obesity منتشر شد نشان داد مردم در روزهای پنج‌شنبه نسبت به روزهای دیگر 236 کالری بیشتر مصرف می‌کنند. اگر گه‌گاه غذای چرب بخورید رژیم غذایی شما خراب نمی‌شود به شرطی که تمام آخر هفته را با خوردن این غذاها سپری نکنید. برای یک وعده هر غذایی را که خواستید بخورید و در وعده‌ی بعدی به روال رژیم غذایی خود بازگردید.


جمعه: کاری بکنید، هر کاری باشد مهم نیست

اگر عادت دارید روزهای جمعه روی یک صندلی در ساحل دریا و یا روی مبل در خانه لم بدهید این را بدانید که تحقیقی در دانشگاه جونز هاپکینز نشان داد فعالیت بدنی در روز جمعه در مقایسه با روزهای دیگر هفته در پایین‌ترین میزان خود قرار دارد. از این روز استفاده کنید و برای انجام یک فعالیت بدنی برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید به یک پیاده‌روی طولانی در کنار دریا بروید، با دوست‌تان دوچرخه سواری کنید و یا به استخر بروید. یک گشت دو ساعتی در فروشگاه‌ها کالری‌ بیشتری را از یک دوی 30 دقیقه‌ای می‌سوزاند.


منبع : Shape