تشخیص کابل RG6 می‌تواند بسیار دشوار باشد. وقتی با انبوهی از سیم و کابل در خانه مواجه می‌شویم به راحتی در بین آن‌ها سردرگم می‌شویم. کابل RG6 در خانه سیگنال‌های قوی‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد و تصویر تلویزیون HD شما را طبیعی‌تر می‌کند. به چند طریق می‌توانید کابل RG6 را در میان انبوهی از کابل‌های کواکسیال تشخیص دهید.

به خود کابل نگاهی بندازید. بسیاری از سازندگان سیم و کابل اطلاعات لازم را روی کابل کواکسیال چاپ می‌کنند. اگر نوشته‌ای ملاحظه نکردید به ضخامت کابل نگاه کنید. یک کابل خیلی نازک و بیش از حد انعطاف پذیر نمی‌تواند RG6 باشد. کابل کواکسیال RG6 به دلیل پلاستیک سفید و ضخیم‌تری که داخل خود دارد انعطاف‌پذیر نیست.

با نگاه و لمس کردن ادامه دهید، سپس سیم را با سیم چین ببرید و به سفیدی اطراف سیم مسی وسط نگاه کنید. یکی از نشانه‌های کابل RG6 ضخامت پلاستیک سفید دور سیم مسی است.

با استفاده از سیم لخت کن یک کابل RG6 را لخت کنید. کابل را در سیم لخت کن قرار دهید و محکم بگیرید. سیم لخت کن را حدود 4 یا 5 بار در یک جهت بچرخانید. اگر  به درستی لخت شد این کابل یک کابل RG6 است و قسمت‌های مختلف آن عبارتند از سیم مسی لخت، سیم نقره‌ای دور پلاستیک سفید و پس از آن پوشش پلاستیکی سیاه یا سفید.  اگر سیم لخت هیچ بریدگی در کابل ایجاد نکرد احتمالا کابل شما RG59 است که قبلا در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و سیگنالی که این نوع سیم می‌فرستد آن‌قدر قوی نیست که به درد تلویزیون‌های HD بخورد.

می‌توانیدیک نمونه کابل RG6 تهیه کنید و آن را با کابل‌های دیگر مقایسه کنید. وقتی مشخص شد که کابل شما RG6 است یا RG59، با ابزار مناسب همان سیم را برای اتصال فیش به آن، مورد استفاده قرار دهید.

اگر باز هم شک داشتید، می‌توانید از یک تکنسین بخواهید نگاهی به آن بیندازد. تکنسین‌های سیم و کابل هنگام نصب کابل در خانه‌ی شما ملزم به استفاده از نوع RG6 هستند. اگر کابل شما RG59 باشد، تکنسین به شما توصیه خواهد کرد که برای دریافت تصویر بهتر در تلویزیون HD بهتر است آن را عوض کرده و یک کابل RG6 تهیه کنید.


منبع : Ehow