فروش لوازم یدکی دست دوم می‌تواند کسب و کار پردرآمدی باشد. مراکز اسقاط خودرو،  لوازم یدکی دست دوم را از اسقاط کردن خودروها به دست می‌آورند. این کسب و کار نیازمند یک ماشین یدک‌کش و مکانی برای انبار کردن  لوازم یدکی است. 

انباری را بخرید یا اجاره کنید. برای کسب و کار فروش  لوازم یدکی دست دوم، این انبار باید جای کافی برای نگهداری مقدار زیادی  لوازم یدکی را داشته باشد. در بهترین حالت ملک باید از یک دفتر کوچک و زمین یا انباری بزرگ تشکیل شده باشد. هم‌چنین باید ملک را فنس کشی کنید. مدارک و گواهی‌‌های مورد نیاز برای فروش  لوازم یدکی دست دوم را تهیه کنید. هم‌چنین باید مجوز کسب و کار و شماره مالیاتی هم دریافت کنید. 

یک ماشین یدک‌کش تهیه کنید. اکثر کسب و کار‌های  لوازم یدکی دست دوم برای خودشان ماشین یدک‌کش دارند. اگر نتوانید ماشین یدک‌کش تهیه کنید، کارتان بسیار مشکل می‌شود. بیشتر موجودی انبار از خرید خودروهای خراب و تصادفی و اسقاط کردن آن‌ها تامین خواهد شد. بنابراین داشتن یک ماشین یدک‌کش برای آوردن این خودروها به انبار ضروری است. البته یک تریلی حمل خودرو هم بسیار مناسب است اما قیمت بالایی دارد. هم‌چنین می‌توانید یک راننده تریلی و تریلی‌اش را به‌طور دائمی برای کسب و کار خود استخدام کنید. 

دفترتان را برپا کنید. در این دفتر وسایلی هم‌چون کامپیوتر، فکس، کارت‌خوان و دیگر وسایل ضروری دفتر کار را نیاز دارید. بهتر است نرم‌افزاری برای مدیریت موجودی انبار  لوازم یدکی نیز تهیه کنید. حالا باید تابلویی برای کسب و کار خود تهیه کنید که نام آن و شماره تلفن‌تان رویش باشد. 

با کسب و کارهای  لوازم یدکی دست دوم دیگر ارتباط برقرار کنید و به شبکه‌ی آن‌ها متصل شوید. به این شکل می‌توانید  لوازم یدکی که در انبار موجود ندارید را از این شبکه تهیه کنید. بهتر است همیشه از موجودی انبارتان خبر داشته باشید. این مسئله بسیار حیاتی است چون اگر نتوانید  لوازم یدکی مورد نیاز مشتری را فراهم کنید، او را برای همیشه از دست خواهید داد. 

جمع‌آوری خودروهای تصادفی و اسقاطی را آغاز کنید. خودروهایی که جمع‌آوری می‌کنید منبع تامین بیشتر  لوازم یدکی انبارتان خواهند بود. بهتر است در روزنامه یا سایت‌های آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی برای خرید خودروهای تصادفی و اسقاطی آگهی بدهید. خودروها را نقد و ارزان بخرید و هزینه‌ی یدک‌کش را هم خودتان بپردازید. هم‌چنین می‌توانید با مراکز اسقاطی شهر تماس بگیرید و با آن‌ها قرار داد همکاری ببندید. به این شکل همیشه منبعی برای تامین قطعات مورد نیازتان خواهید داشت و هزینه‌ی کمتر صرف آن‌ها می‌کنید. 


نکات

  • هرچه انبارتان بزرگ‌تر باشد، خودروهای بیشتری را می‌توانید در آن جمع کنید. اندازه‌ی انبار به تعداد خودروهایی که می‌خواهید خریداری کنید بستگی دارد. باید دقت کنید که انبارتان کوچک‌تر از حد نیاز نباشد. 
  • هنگام خرید خودرو، حتما آن‌ها را به اسم خودتان بزنید. همیشه مطمئن شوید که خودرو تصادفی یا اسقاطی را از صاحبش خریداری می‌کنید. 


منبع : Ehow