کشیدن سیم و کابل زیر زمینی به یک پارکینگ دور از خانه زیاد کار مشکی نیست، مخصوصا اگر در سیم‌کشی کمی مهارت داشته باشد. اگر می‌خواهید چند لامپ یا پریز اضافه کنید، می‌توانید آن‌ها را به یکی از مدارهای موجود نصب کنید. اما اگر پروژه‌ای بزرگ‌تر دارید، باید از تابلو برق اصلی به یک تابلو برق فرعی سیم‌کشی کنید. اگر فکر می‌کنید در آینده نیازهای الکتریکی پارکینگ افزایش می‌یابد، نصب تابلو برق فرعی ضروری است. شاید بخواهید برای انجام این کارها یک برق کار استخدام کنید، اما اگر خودتان این کار را انجام دهید تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد. 


انواع سیمراه

در سیم‌کشی زیرزمینی، کابل UF باید داخل یک سیمراه سخت قرار بگیرد. دو نوع سیمراه وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در سیم‌کشی زیرزمینی استفاده کرد. سیمراه PVC  رایج‌ترین و به‌صرفه‌ترین نوع برای انجام این کار است و معمولا به رنگ خاکستری موجود است. هم‌چنین می‌توانید از سیمراه سخت فلزی استفاده کنید، اما این نوع سیمراه قیمت بالاتری دارد. از سیمراه‌های EMT در سیم‌کشی زیرزمینی استفاده نکنید چون مقاومت کافی را ندارند. 

سیمراه PVC حداقل باید در عمق نیم متری زمین نصب شود مگر این‌که روی آن سیمان ریخته شود که در این صورت می‌توان آن را در عمق30 سانتی‌متری هم دفن کرد. سیمراه سخت فلزی را می‌توان در عمق 15 سانتی‌متر هم دفن کرد و نیازی به روکش سیمانی ندارد. قبل از این‌که بخواهید کار سیم‌کشی را آغاز کنید، استانداردهای ایمنی سیم‌کشی اداره‌ی برق را مطالعه کنید. 


برای سیم‌کشی‌های زیرزمینی بهتر است از کابل UF که به دلیل داشتن روکش ترموپلاستیک مانع از نفوذ رطوبت می‌شود.

استفاده از کابل مناسب

برای سیم‌کشی‌های زیرزمینی بهتر است از کابل UF استفاده کنید که خصوصا برای این کار طراحی شده است. این نوع کابل یک روکش ترموپلاستیک دارد که از نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کند.


کندن کانال

با استفاده از یک بیل، کانالی از خانه به پارکینگ بکنید. اگر کانال مسافت زیادی دارد، شاید بهتر باشد یک ماشین شیارزن زمینی کرایه کنید. عمق کانال را با توجه به نوع سیمراهی که انتخاب کرده‌اید تنظیم کنید. 


سیمراه را نصب کنید

سیمراه PVC را می‌توان با یک اره PVC یا اره آهن‌بر برش زد. تمام قسمت‌های سیمراه را در شیار قرار دهید، با استفاده از چسب PVC قسمت‌های مختلف سیمراه را به هم متصل کنید و سپس کابل UF را از آن عبور دهید. کابل را در خانه و پارکینگ به قسمت‌های مورد نیاز متصل کنید. 


منبع : About