اگر از مکانیک خودرو سر در بیاورید، با خرید لوازم یدکی دست دوم تا حد زیادی در هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو صرفه‌جویی می‌کنید. منابع زیادی برای خرید لوازم یدکی دست دوم وجود دارد. باید توجه داشته باشید که قطعات دست دوم لزوما فرسوده و غیرقابل استفاده نیستند و می‌توانند سال‌ها برای شما کار کنند. فقط باید روش پیدا کردن آن‌ها را بلد باشید و با داشتن اطلاعات کافی بتوانید کیفیت قطعات را ارزیابی کنید. 

سال تولید، مدل و شماره شناسایی خودرو را یادداشت کنید. شماره شناسایی معمولا نزدیک فایروال و روی داشبورد سمت راننده حک شده است و از بیرون شیشه بهتر دیده می‌شود. قطعاتی که می‌خواهید از فروشنده‌های لوازم یدکی دست دوم بخرید را مشخص کنید. البته اگر خودروی‌تان خیلی قدیمی است بهتر است قطعات آن را با لوازم یدکی نو تعویض کنید. اما از آن‌جایی که پیدا کردن لوازم یدکی نو برای خودروهای قدیمی مشکل است، اگر آن‌ها را پیدا نکردید به نوع دست دوم بسنده کنید و سعی کنید لوازم یدکی سالم و کارنکرده پیدا کنید. قطعات غیر الکترونیکی و غیر مکانیکی که در اثر استفاده‌ی عادی آسیب نمی‌بینیند، بهترین گزینه‌ها برای خرید نوع دست دوم هستند.

نزدیک‌ترین مرکز اسقاط خودرو به محل زندگی‌تان را پیدا کنید. بعضی مراکز اسقاط خودرو به شما اجازه می‌دهند خودتان خودروها را بررسی و قطعات مورد نیازتان را از آن‌ها باز کنید و در عوض کاری که می‌کنید، به شما تخفیف می‌دهند. بعضی‌ها هم قطعات خراب خودرو شما را می‌گیرند و قیمت آن را از قیمت لوازم یدکی که از آن‌ها خریداری می‌کنید کم می‌کنند. آن‌ها قطعات خراب را بازسازی و به‌عنوان لوازم یدکی تعمیری به فروش می‌رسانند.


برای تهیه لوازم یدکی در وب‌سایت‌های آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی جست و جو کنید.

در نیازمندی‌های روزنانه  به‌دنبال کسانی باشید که قصد فروش قطعات خودروهای قدیمی‌شان را دارند. حتی بعضی افراد هستند که شغل‌شان خرید قطعات کهنه از مراکز اسقاط خودرو و فروش آن‌ها به‌عنوان لوازم یدکی دست دوم است. بعضی‌ها هم آگهی‌هایی می‌دهند که در آن‌ها خودروهای قدیمی را به قیمت قطعات سالم‌شان به فروش می‌رسانند.

وب‌سایت‌های آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی  را جست و جو کنید. درست مثل نیازمندی‌های روزنامه، این گونه وب‌سایت‌ها پر است  از مراکز اسقاط خودرو، فروشنده‌های خودروهای اسقاطی و فروشنده‌های لوازم یدکی دست دوم که به‌دنبال مشتری هستند. نکته‌ی مثبت پیدا کردن فروشنده از این سایت‌ها این است که می‌توانید عکس قطعات فروشی را ببینید و کیفیت آن‌ها را ارزیابی کنید. هم‌چنین از طریق این وب سایت‌ها می‌توانید به شبکه‌ی بزرگی از فروشنده‌ها و خریداران دسترسی پیدا کنید.

حتما هنگام خرید، قطعه‌ی خودرو خود را همراه‌تان ببرید. به این شکل نه‌تنها راحت‌تر می‌توانید لوازم یدکی مورد نظرتان را پیدا کنید، بلکه ممکن است فروشنده قطعه‌ی خراب را از شما بگیرید و در ازای آن از قیمت لوازم یدکی کم کند.  


منبع : Ehow