شاید باور این موضوع خیلی سخت باشد اما پیاده‌روی تاثیر بسیار زیادی در کاهش وزن دارد. در یک برنامه‌ی گروهی کاهش وزن از شرکت کنندگان خواسته شد هر روز پس ازصرف شام 2.5 کیلومتر پیاده‌روی کنند. این افراد پس از دو هفته توانستند وزن زیادی کم کنند.

پیاده‌روی با سرعت 5 کیلومتر و به همراه داشتن یک بطری آب باعث سوختن کالری می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد پیاده‌روی بعد از یک وعده‌ی غذایی حدود 30 درصد دمای اضافه در بدن تولید می‌کند و مستقیما به سوختن کالری می‌انجامد. آماده‌‌ی حرکت هستید؟ پس یادتان باشد به این 5 توصیه‌ی شرکت کنندگان در این برنامه عمل کنید.


دیگران را دعوت کنید

دنیس رودریگز یکی از افرادی بود که در این دوره نزیک به 7 کیلوگرم وزن کم کرد. او به همراه شوهر و دختر دو ساله‌اش هر شب پس از خوردن شام در حوالی خانه خود به پیاده روی می‌رفتند و در حین راه رفتن درباره‌ی اتفاقاتی که در طول روز برای‌شان افتاده بود با هم صحبت می‌کردند. او می‌گوید: پیاده‌روی ما را دور هم جمع می‌کرد و باعث می‌شد بتوانیم وقتی را با هم بگذرانیم. بودن در کنار بزرگ‌ترین حامیان زندگی‌اش باعث می‌شد که دنیس پس از گذراندن یک روز پرکار تمدد اعصاب پیدا کند.


آسوده باشید

آنجلا که در این دوره 6 کیلوگرم وزن کم کرد می‌گوید: من این پیاده‌روی‌ها را تبدیل به فرصتی برای اندیشیدن کردم. سگ‌ها را در خانه می‌گذاشتم و در عوض برای خودم وقت می‌گذاشتم. این زمان فقط مال خودم بود و می‌توانستم به تفکر بپردازم. وقتی از خانه در می‌آمدم و شروع به راه رفتن می‌کردم به این فکر می‌کردم که بیرون بودن حس خوبی به من می‌دهد. هرازگاهی جرعه‌ای از آب بطری‌ام می‌نوشیدم و لذت می‌بردم و بعد به کارهای مثبت آن روزم می‌اندیشیدم.


قدم زدن و پیاده‌روی در مراکز خرید می‌تواند یک راه مناسب برای ورزش کردن و کاهش وزن باشد.

چرخی در فروشگاه‌ها بزنید

هوا خراب است؟ نگران نباشید. حتی اگر آسمان ابری و هوا ناجور باشد باز هم می‌توانید  پیاده‌روی کنید. پیشنهاد آنجلا این است که به مراکز خرید بروید و در آن‌جا چرخ بزنید. اگر در هیچ باشگاه ورزشی عضو نیستید، می‌توانید در یک روز بارانی یک مرکز خرید بزرگ را به تردمیل تبدیل کنید و تا دل‌تان می‌خواهد در آن راه بروید.


درجا راه بروید

نلی اترو یکی دیگر از شرکت کنندگان بود که توانست نزدیک به 8 کیلو چربی بسوزاند و بیش از دو کیلو عضله به هم بزند. او می‌گوید: اگر هوا بد باشد در خانه و به صورت درجا کار می‌کنم و اگر روزی به هر دلیلی موفق به انجام تمرین نشوم عذاب وجدان نمی‌گیرم و روز بعد آن را جبران می‌کنم.


تنوع بدهید

ژوان کورتز یک مادر 62 ساله و صاحب دو فرزند است. او تنها در مدت دو هفته توانست کمر خود را کلی لاغر کند. ژوان می‌گوید: اگر از یکنواختی برنامه‌ی تمرین خود خسته شدید، می‌توانید کمی تنوع به آن بدهید و همان مسیر پیاده‌روی را با دوچرخه طی کنید و روز بعد دوباره به پیاده‌روی بروید. بعدا می‌توانید این کار را دوباره انجام دهید.


منبع : Rodalewellness