تحقیقات نشان می‌دهد دو روش طب سوزنی و الکساندر برای درمان درد مزمن گردن موثر واقع می‌شوند. در هر دو روش به بیماران آموزش داده می‌شود چطور بر اضطراب غلبه کنند و همین‌طور حالت بدن و تعادل آن را بهبود بخشند. محققین انگلیسی می‌گویند این روش‌ها پس از 12 ماه نتایج رضایت‌بخشی دارند و نسبت به فیزیوتراپی سنتی موثرتر واقع می‌شوند. 

در کل، پیدا کردن روش‌های درمانی که به صورت دراز مدت، درد مزمن گردن را درمان می‌کنند مشکل است. اما هر دو روش طب سوزنی و الکساندر این درد را کاملا درمان می‌کنند. در هر دو روش، بیماران چیزهایی یاد می‌گیرند که می‌توانند در زندگی روزمره‌ی‌شان به کار بگیرند. بیماران می‌توانند بدون مصرف دارو با درد کنار بیایند و از چیزهایی که یاد گرفته‌اند به روشی استفاده کنند که برای‌شان مفید باشد. در حالی که روش‌های درمانی خودشان تاثیر مثبت دارند، چیزهایی که بیماران از دروس طب سوزنی و روش الکساندر یاد می‌گیرند در دراز مدت در وضعیت آن‌ها تغییر زیادی ایجاد می‌کند. 

در طب سوزنی، سوزن‌های نازکی را در نقاط خاصی از بدن فرو می‌کنند که به کاهش درد منجر می‌شود. روش الکساندر یک فرایند آموزشی است که در آن بیماران یاد می‌گیرند چطور از فشارهای عضلانی و ذهنی‌ غیرضروری دوری کنند و تعادل طبیعی بدن‌شان را بازگردانند. به گفته‌ی محققین این باعث می‌شود درد هنگام انجام فعالیت‌های روزانه کاهش یابد. این دو روش، روش‌های درمانی فیزیکی هستند که به مصرف دارو نیازی ندارند، اما تعاملاتی ایجاد می‌کنند که به فواید دراز مدتی منجر می‌شود. افرادی که از درد مزمن گردن رنج می‌برند حتما باید استفاده از این دو روش درمانی را مد نظر قرار دهند. 


طب سوزنی و روش الکساندر برای درمان گردن درد مزمن نسبت به مصرف مسکن و فیزیوتراپی نتایج بهتری دارند.

اگر از روش‌های درمانی سنتی نتیجه‌ای نمی‌گیرید و دوست ندارید به مصرف دارو ادامه دهید و بیشتر به یک روش خود درمانی که نتایج دراز مدت دارد فکر می‌کنید، طب سوزنی و روش الکساندر برای شما کاملا مناسب هستند. طی مطالعاتی که در بریتانیا روی 500 نفر مبتلا به درد مزمن گردن انجام شد، داوطلبان به سه گروه تقسیم شدند که یک گروه از آن‌ها تحت روش‌های درمانی سنتی قرار گرفتن، برای یک گروه از روش الکساندر استفاده شد و گروه دیگر تحت درمان طب سوزنی قرار گرفتند. 

در پایان مشخص شد که طب سوزنی و روش الکساندر نسبت به مصرف مسکن و فیزیوتراپی نتایج بهتری دارند. هیچ کدام از این دو روش نسبت به دیگری برتری بزرگی ندارد. هم‌چنین هیچ کدام از این دو روش عوارض جانبی خاصی هم نداشتند. البته هنوز دلیل تاثیر این روش‌ها روی درد مزمن گردن مشخص نیست، اما این کاملا مشخص شده است که تاثیر مثبتی دارند. حتی بسیاری از بیمارانی که سکته را پشت سر گذاشته‌اند از روش الکساندر برای درمان مشکلات عضلانی استفاده می‌کنند. شما هم اگر مشکلاتی این‌چنینی دارید، باید حتما با پزشک معالج‌تان در خصوص روش الکساندر یا طب سوزنی صحبت کنید. 


منبع : Webmd