صاحبان خودرو و کسانی که عشق خودرو دارند، می‌توانند از طریق منابع مختلف در مورد لوازم یدکی خودرو اطلاعات به دست بیاورند. می‌توان از طریق اینترنت و یا دفترچه‌های راهنما درباره‌ی نگهداری و تعمیر خودرو اطلاعات به دست آورد. با این منابع صاحبان خودرو و همین‌طور شما می‌توانید نحوه‌ی صحیح نگهداری از خودرو را یاد بگیرید. در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم.


از یک وب‌سایت صنعتی مثل Car Talk  یا Family Car  استفاده کنید. این وب‌سایت‌ها در واقع مراکز آموزشی اینترنتی هستند که بخش‌های مختلف موتور، سیستم‌های خنک کننده، سیستم‌های شارژ و سایر لوازم یدکی خودرو را به کاربران آموزش می‌دهند.

می‌توانید از سایت‌های راهنمای آنلاین مثل Auto Education  استفاده کنید. مجموعه‌ی راهنماهای آنلاین لوازم یدکی را بررسی کنید و از میان آن‌ها موضوعاتی نظیر ترمزها، سیستم خنک کننده و موتور را انتخاب کنید. در سری راهنماهای آنلاین AutoParts 101 می‌توانید این موضوعات و بسیاری از موضوعات دیگر را پیدا کنید و شرح کامل در مورد قطعه‌ی مورد نظر را به همراه عکس ملاحظه کنید.

می‌توانید به دفترچه‌ی راهنمای خودروی خود مراجعه کنید و شرح مفصلی از لوازم یدکی خودرو را در آن‌جا بیابید. این دفترچه برای هر یک از سیستم‌های خودرو یک فهرست راهنما دارد. می‌توانید از داخل آن توضیحات جامع در مورد هر بخش از آن سیستم را بدست بیاورید. به‌عنوان مثال، تهویه‌ی هوا بخشی از سیستم خنک کننده است که در این سیستم بخش‌های دیگری نیز وجود دارند و شامل پمپ آب، رادیاتور و ترموستات می‌شوند.

خودروسازانی نظیر  فورد،‌ اولدزموبیل و GMC  مطالبی را در مورد لوازم یدکی خودرو بر روی اینترنت قرار داده‌اند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کاربران می‌توانند علاوه بر دفترچه‌های لوازم یدکی، دفترچه‌ی مالک خودرو و نمودار سیم کشی آن را بیابند. هم‌چنین بخش خودروی مجله‌ ایرانگان هم اطلاعات جامعی در خصوص لوازم یدکی در اختیار کاربران قرار داده است. 





منبع : Ehow