روش رنگ آمیزی لوازم یدکی پلاستیکی خودرو با رنگ آمیزی بخش های فلزی آن تفاوت داشته و نیاز به مواد اولیه متفاوتی هم دارد. لوازم یدکی پلاستیک خودرو شامل بخش‌هایی چون دستگیره‌های درب، قاب آینه و بسیاری دیگر از قطعات متفرقه می‌شود. استفاده از اسپری برای رنگ کردن این لوازم یدکی پلاستیکی مناسب نیست، چون رنگ روی آن در مدت کوتاهی ترک برداشته و پوسته پوسته می‌شود. اگر کار رنگ‌آمیزی لوازم یدکی پلاستیکی خودرو به درستی انجام شود، تا سال‌ها دوام می‌آورد.

در صورت امکان لوازم یدکی پلاستیکی را از خودرو باز کنید. این کار به شما کمک می‌کند قطعه‌ی مورد نظر را کاملا تمیز کنید. اگر باز کردن قطعه امکان‌پذیر نیست، سطوح کناری آن را بپوشانید.

لوازم یدکی پلاستیکی خودرو را با مایع مخصوص شستشوی خودرو تمیز کرده و روی آن آب بگیرید و بشویید.اجازه بدهید به طور کامل خشک شود و بعد به آن الکل بزنید. با استفاده از یک پارچه‌ی بدون پرز گریس و روغن روی آن را پاک کنید.

لوازم یدکی پلاستیکی را با استفاده از یک سنباده با زبری 800  و آب، سنباده بزنید. هنگام سنباده زدن، سنباده باید کاملا خیس باشد تا خاک زیر آن جمع نشود و قطعه خراش بر ندارد. روی قطعه آب بگیرید و بگذارید خشک شود.

به قطعه‌ی پلاستیکی مورد نظر چسب بزنید تا بتونه و رنگ به آن بچسبند. چسب را درست قبل از رنگ‌آمیزی بزنید و سعی کنید یکنواخت و نازک باشد و اجازه دهید خشک شود. دو لایه بتونه نازک به آن بزنید و به هر کدام از لایه‌ها اجازه دهید تا خشک شوند. حالا سه دست رنگ به آن بزنید و پس از هر دست اجازه دهید تا رنگ کاملا خشک شود. در پایان دو دست کیلر به آن بزنید و بگذارید یک شب بماند و تا صبح خشک شود.


نکته

همیشه هنگام سمباده کاری و اسپری رنگ از ماسک صورت استفاده کنید.


منبع : Ehow