افراد کمی با بینی متناسب و بدون نقص متولد می‌شوند. در واقع، اکثر خانم‌ها آرزو می‌کنند بینی‌شان کوچک‌تر باشد و دوست دارند بینی‌شان با صورت‌شان تناسب بیشتری داشته باشد. خیلی از خانم‌ها برای رسیدن به آرزوی‌شان سراغ جراحی زیبایی بینی می‌روند، اما بعضی از آن‌ها هم از روش‌هایی که در این مطلب آورده‌ایم برای کوچک‌ کردن بینی‌شان استفاده می‌کنند. 


استفاده از فونداسیون

فونداسیون می‌تواند بینی را کوچک‌تر نشان دهد. از فونداسیونی استفاده کنید که دو طیف از رنگ پوست‌تان تیره‌تر باشد. از بین ابروها شروع کنید و فونداسیون را به دو طرف بینی بزنید. فونداسیون را کاملا ترکیب کنید که تیره بودن آن مشخص نباشد و می‌توانید تفاوتی که در اندازه‌ی بینی‌تان ایجاد شده را ببینید. حالا فونداسیون همیشگی‌تان را روی بینی و صورت بزنید و آن‌ را با فونداسیون زیرین ترکیب کنید. سپس یک پودر مات همه‌ جای صورت بزنید. به این شکل رنگ پوست بدون نقص می‌شود و بینی‌تان هم کوچک‌تر به نظر می‌رسد. طیف‌های تیره برای پنهان کردن اجزای صورت که نمی‌خواهیم در چشم باشند، بسیار مناسب‌اند. 


استفاده از رژگونه

اگر دوست ندارید از فونداسیون تیره استفاده کنید، به رژگونه فکر کنید. می‌توانید با استفاده از رژگونه، گونه‌ها را مرکز توجه صورت کنید. زیاده روی نکنید و به اندازه‌ای رژگونه بزنید که گونه‌ها بیشتر از دیگر اجزای صورت به چشم بیایند. سپس روی استخوان گونه پودر هایلایت بزنید. 


بزرگ‌ کردن لب‌ها

درست مثل گونه‌ها، لب‌ها هم می‌توانند مرکز توجه صورت باشند. از رژ لب قرمز یا صورتی استفاده کنید و خط لب را هم به همان رنگ بزنید. می‌توانید با کشیدن خط لب دور لب‌ها و پر کردن بین آن‌ها، لب‌ها را بزرگ‌تر کنید. برق لب‌ هم در بزرگ‌ نشان دادن لب‌ها نقش موثری دارد. 


در آرایش صورت و موها زیاد بودن حجم مو باعث می‌شود صورت کوچک‌تر به‌نظر برسد و بینی هم کمتر به چشم بیاید.

عوض کردن مدل مو

زیاد بودن حجم مو باعث می‌شود صورت کوچک‌تر به‌نظر برسد و بینی هم کمتر به چشم بیاید. می‌توانید موها را فر کنید یا بالا بزنید تا بیشتر به‌نظر بیاید. بعضی‌ها عقیده دارند باز کردن فرق وسط هم باعث می‌شود بینی کوچک‌تر به‌نظر بیاید. بهتر است در این خصوص از آرایشگر، یا کارکنان سالن زیبایی همیشگی‌تان سوال بپرسید. 


استفاده از کرم برنز

با زدن کرم برنز روی قسمت‌هایی از بینی که می‌خواهید در چشم نباشند، می‌توانید کاری کنید بینی کوچک‌‌تر به‌نظر برسد. اگر نوک بینی‌تان بزرگ است، کرم برنز را مستقیم روی آن و زیر آن بزنید. اگر بینی‌تان قوز دارد، کرم برنز را روی قوز بزنید و برای باریک کردن یک بینی پهن، کرم برنز را روی پل بینی بزنید. 


جراحی زیبایی بینی روشی برای کوچک کردن بینی است. خیلی از افراد پس از این‌که تمام روش‌های دیگر را امتحان می‌کنند، برای بهتر کردن ظاهر بینی‌شان سراغ جراحی زیبایی بینی می‌روند. آن‌ها برای آرایشگر و سالن زیبایی هزینه‌ی زیادی می‌پردازند اما بعضی بینی‌ها با این روش‌ها کوچک نمی‌شوند و به جراحی پلاستیک نیاز دارند. اگر شما هم چنین مشکلی دارید، بهتر است با یک جراح پلاستیک در این خصوص صحبت کنید. 


منبع : Rhinoplastyny