بسیاری از جراحان زیبایی با جراحی لیفت لب بالا راحت نیستند چه برسد بخواهند آن را با جراحی زیبایی بینی هم ترکیب کنند. با این وجود می‌توان این کار را بدون این‌که خطری متوجه بیمار باشد انجام داد.

نگرانی از این جهت است که امکان دارد جریان خون کلوملا یا همان قسمت میانی بین دو سوراخ بینی قطع شود، چون اگر خون به این قسمت نرسد نتیجه‌ی آن نکروز  یا بافت مردگی در کلوملا خواهد بود و زخم زشتی در آن قسمت به وجود خواهد آمد. اگر جراحی زیبایی بینی به صورت اندونیزال یعنی در داخل بینی و به روش بسته انجام شود، جای نگرانی نخواهد بود چون در این روش برش‌ها در داخل بینی انجام می‌شود.

اما اگر جراحی زیبایی بینی با تکنیک باز انجام شود باید احتیاط کرد. در تکنیک باز، جراحی زیبایی بینی از بیرون آن بر روی کلوملا انجام می‌شود. دلیل استفاده از این تکنیک این است در این روش جراح پلاستیک دسترسی و دید بهتری روی کار داشته و کنترل بیشتری روی عمل دارد. از آن‌‌جایی که در عمل لیفت لب بالا لازم است که پایه‌ی کلوملا یعنی جایی که به لب بالا وصل می‌شود برش بخورد، برای جراحی زیبایی بینی هم ممکن است همان قسمت بریده شود و بنابراین برش این قسمت با دو هدف مختلف صورت می‌گیرد. 

این وضعیت زمانی پیچیده‌تر می‌شود که بریدگی حاصل از جراحی زیبایی بینی باز هنوز ترمیم نشده باشد. در این شرایط، جراح پلاستیک باید دقت کند و طوری برش دهد که مسیر تغذیه از خون لطمه‌ای نبیند. اغلب، روش بی‌خطرتر این است که در این موارد ترمیمی،  محل برش عمل لیفت لب بالا از محل برش جراحی زیبایی بینی جدا باشد. این اقدامات احتیاطی زمانی ضروری‌تر می‌شود که قرار است پره‌های بینی هم در طی جراحی زیبایی بینی کوچک‌تر شوند. نه تنها لب بالایی باید به خوبی با کلوملا یک‌دست شود، بلکه باید با پایه‌ی بینی که به تازگی باریک شده مطابقت داشته باشد و در عین حال جای آن پس از ترمیم پیدا نباشد. 

جراحی ظریف به همراه آشنایی با آناتومی بیمار و بیوفیزیک لیفت لب بالا فاکتورهایی کلیدی برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه در این جراحی ترکیبی هستند. 


منبع : Drhaworth