مدتی است گزارش‌های خبری زیادی تهیه می‌شود که حاکی از آن است که گمان می‌رود هنرپیشه‌ی هالیوود رایان گاسلینگ به تازگی یک عمل جراحی زیبایی بینی انجام داده است. جراح پلاستیک او به مجله بیوتی ادیتور گفته شاید روی آن کمی کار کرده باشد. این مجله پس از کنار هم قرار دادن عکس‌‌‌‌های چند سال اخیر گاسلینگ، او را مشکوک به انجام جراحی زیبایی بینی دانست. 


آیا بینی گاسلینگ ریشه‌ مشکلات روابط اوست

گاسلینگ چندی پیش رابطه‌ی خود را با دوست‌ دختر خود اوا مندس به هم زد و گمان می‌رود، در حال حاضر با دوست‌دختر سابق خود ریچل مک‌ آدامز  رابطه داشته باشد.

با این که کل جهان گاسلینگ را مرد جذابی می‌داند، شاید خود او فقط یک بینی زشت را در چهره‌ی خود دیده باشد. در مطالعه‌ای که در " آرشیوهای روانپزشکی عمومی" آمده بیمارانی که از اختلال بدشکلی بدن'BDD' رنج می‌برند، فکر می‌کنند بدن بی‌ریخت و زشتی دارند. کسانی که دارای اختلال BDD هستند از عزت‌نفس پایین و عدم اعتماد به نفس رنج می‌برند.

تحقیقات نشان می‌دهد این تصور ات بد و منفی از بدن می‌تواند روی روابط تاثیرگذار باشد. اگر فردی از ظاهر خود راضی نباشد در روابط خود دچار اضطراب می‌شود. این اضطراب باعث نارضایتی دو طرف از رابطه می‌شود که گاهی اوقات به جدایی می‌انجامد.

آیا گاسلینگ از ظاهر خود ناراضی بود؟ آیا تصور بدی که از ظاهر خود داشت در او اضطراب ایجاد کرد و کار به جایی رسید که باعث نابودی رابطه‌اش با مندس شد؟ اگر او هم مانند بسیاری از افراد باشد که به جراحی زیبایی بینی روی می‌آورند، شاید به همین دلیل تصمیم به تغییر ظاهرش گرفته باشد.


اصلاح ظاهر برای بهبود کیفیت روابط

بنا بر تحقیقات انجام شده در دانشگاه‌های روهر و بازل، اختلال بد شکلی بدن یک اختلال روانی‌ است و با جراحی زیبایی بینی درمان نمی‌شود. اما مشکل عدم اعتماد به نفس تا حد زیادی با جراحی زیبایی بهبود می‌یابد. اگر فکر می‌کنید که چهره و بخصوص بینی شما زیبا نیست و این تصور  باعث نارضایتی شما و طرف مقابل‌تان از رابطه شده، ممکن است نیاز به جراحی زیبایی بینی داشته باشید. گرچه این عمل اختلالات روانی از جمله اختلال بدشکلی بدن را درمان نمی‌کند، اما می‌تواند باعث تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس شود. 


منبع : Rhinoplastyny