اولین بار که تصمیم به جراحی زیبایی بینی گرفتید، می‌دانستید که می‌خواهید پس از عمل بینی‌تان چه شکلی داشته باشد؟ متاسفانه، گاهی اوقات آن‌طور که می‌خواهید از آب در‌نمی‌آید. اگر این اتفاق برای‌تان افتاده شاید احساس ناامیدی و افسردگی می‌کنید. این احساس کاملا طبیعی است. امید زیادی به نتیجه‌ی جراحی زیبایی بینی داشتید اما آن‌طور که می‌خواستید نشد. دلیلی اصلی جراحی ترمیمی بینی همین است که آن را جراحی بینی ثانویه نیز می‌نامند.


نکاتی که باید بدانید

یک سال طول می‌کشد تا نتیجه‌ی کامل جراحی زیبایی بینی را بتوان به چشم دید. به همین دلیل است که جراحان پلاستیک تا یک سال پس از عمل اصلی دست به عمل ثانویه نمی‌زنند. دلیل دیگر ی که جراحان تا این مدت صبر می‌کنند این است که بافت بینی پس از عمل سفت می‌شود و سفت بودن بافت بینی، عمل مجدد را دشوار می‌کند. پس از گذشت یک سال بافت ترمیم شده نرم می‌شود و به این شکل، جراحان کار خود را راحت‌تر انجام می‌دهند و به نتایج مثبتی دست می‌یابند. شما به‌عنوان کسی که قبلا جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اید، نباید ریسک کرده و عمل ناموفق دیگری انجام دهید. یک سال صبر کردن برای این‌که بینی خودش را ترمیم کند به این معناست که شانس بیشتری دارید تا سرانجام به آن فرمی که می‌خواهید برسید.


انتخاب جراح برای انجام عمل ثانویه‌ زیبایی بینی

بسیاری از جراحان پلاستیک جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند اما عمل ثانویه زیبایی بینی از عهده‌ی هر‌کسی ساخته نیست. هنگام انتخاب جراح برای انجام جراحی پلاستیک ترمیمی نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • جراح مورد نظر باید در جراحی پلاستیک صورت تخصص داشته باشد: مطمئن شوید که جراح پلاستیک در جراحی پلاستیک صورت تخصص داشته باشد. کسانی که در جراحی زیبایی بینی تخصص دارند آموزش‌های ویژه‌ای در این زمینه دیده‌اند و دارای تجربه کافی هستند. 
  • پیشینه‌ی جراح پلاستیک: با بیماران قبلی جراح مورد نظر صحبت کنید و ببینید درباره‌ی او چه می‌گویند. می‌توانید از جراح بخواهید عکس‌های قبل و بعد از عمل بیماران قبلی‌اش را به شما نشان دهد. 


منبع : Rhinoplastyny