عمل اصلاح طرح لبخند یک سرمایه‌گذاری مالی و احساسی است که سلامت و ظاهر لبخند شما را بهبود می‌بخشد. شما انتظار دارید پس از انجام این عمل سال‌ ها احساس رضایت و شادی داشته باشید.
شما با رسیدگی کافی و مراجعه‌ی مرتب به دندانپزشک، لبخندی زیبا خواهید داشت و روکش‌ها و یا هر نوع عمل ترمیمی که انجام داده‌اید سال‌ها دوام خواهند یافت. در واقع عمل‌های ترمیمی رزین - پایه (مثل پر کننده‌های رنگ دندان) با رسیدگی کافی از 3 تا 9 سال دوام می‌آورند. ترمیم‌های پروسلینی (مثل روکش یا دندان مصنوعی) نیز می‌توانند تا 10 سال دوام داشته باشند.
اگر سلامت دهان و دندان را طوری تنظیم کنید که با رسیدگی صحیح به دندان‌های ترمیم شده هم هماهنگی داشته باشد، لبخند جدید شما سال‌ها برای‌تان باقی خواهد ماند.

خمیردندان‌های ساینده و عادات بد مسواک زدن می‌توانند سطح دندان‌های ترمیم شده را خط بیاندازند و شفافیت آن‌ها را از بین ببرند.

مسواک زدن
خمیردندان‌های ساینده و عادات بد مسواک زدن می‌توانند سطح دندان‌های ترمیم شده را خط بیاندازند و شفافیت آن‌ها را از بین ببرند. پس بهتر است از خمیردندان‌های فلوراید دار ملایم استفاده کنید و برای تاثیر بیشتر روزی سه بار مسواک بزنید.

نخ‌دندان
استفاده از نخ دندان نقش مهمی در خارج کردن اضافات و جرم دندان از میان آن دارد. استفاده از نخ دندان عمر دندان‌های ترمیم شده را افزایش می‌دهد و از پوسیده شدن دندان‌ها جلوگیری می‌کند. استفاده از نخ دندان برای همه مهم است اما برای کسانی که دندان‌های روکش شده دارند ضروری است.

شست و شوی دهان
دهان شویه‌های حاوی الکل روی دندان‌های پرشده با کامپوزیت تأثیر منفی دارند. به علاوه الکل موجود در این نوع دهان شویه در دراز مدت اتصال میان دندان‌ها و قسمت‌های ترمیمی (مثل روکش) را ضعیف می‌کند. پس بهتر است از دهان شویه‌های بدون الکل استفاده کنید.

از خوردن غذاهایی که قند بالایی دارند پرهیز و میان وعده‌های خود را محدود کنید تا دندان‌های‌تان دچار پوسیدگی نشوند.

محدودیت در خوردن و آشامیدن
از خوردن غذاهایی که قند بالایی دارند پرهیز و میان وعده‌های خود را محدود کنید تا دندان‌های‌تان دچار پوسیدگی نشوند. مصرف قهوه، نوشابه و چای را محدود کنید تا همیشه لبخندی تمیز و شفاف داشته باشید. از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید. الکل می‌تواند دندان‌های ترمیم شده‌ی شما را نابود کند.

موارد دیگر
از جویدن اشیا سفت مثل خودکار، میخ چوبی، فلز و در بطری خودداری کنید.
اگر دچار ساییدگی دندان شده‌اید و دندانپزشک محافظی به شما داده است تا از آسیب رسیدن بیشتر به دندان‌ها و دندان‌های ترمیم شده جلوگیری کند، حتما از آن استفاده کنید.
از آن‌جایی که روکش کردن دندان هزینه‌ی بالایی دارد بهتر است به توصیه‌های دندانپزشک خود گوش دهید تا دوام قسمت‌های ترمیم شده را به حداکثر برسانید.
با این‌که دندان‌های ترمیم شده تخریب‌ ناپذیر نیستند و در نهایت باید جایگزین شوند (پنج تا هفت سال برای کامپوزیت و 10 تا 15 سال برای پروسلین) دوام عمل طراحی لبخند به کیفیت رسیدگی شما به آن و توانایی‌های جراح‌تان بستگی دارد.
جایگزین کردن یک دندان روکش شده یا مصنوعی شکسته یا ترک خورده شامل قالب ‌گیری، یکی کردن رنگ‌ها، ترمیم موقتی و دائمی می‌شود و بسته به شیوه‌ی کار دندانپزشک ممکن است مجبور شوید هزینه‌ی کامل جایگزین کردن دندان روکش شده یا مصنوعی را پرداخت کنید.
پس به خاطر داشته باشید: به توصیه‌های دندانپزشک خود عمل کنید تا زیبایی لبخندتان دوام بیشتری داشته باشد. به یاد داشته باشید برای تمیز کردن دندان‌های‌تان مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید.