مجله Business Insider اخیرا مقاله‌ای را منتشر کرده است که در آن در خصوص تجربه‌ی Morphing  یا جراحی تصویری توضیحاتی داده شده است. این فناوری برای کسانی که قصد جراحی زیبایی بینی دارند این امکان را فراهم می‌کند که قبل از جراحی زیبایی بینی نتایج آن را ببینند. نویسنده این مطلب به یک جراح پلاستیک اجازه داده با استفاده از نرم افزار شبیه‌سازی نتایج جراحی پلاستیک به او نشان دهد چهره‌اش پس از بالا کشیدن ابرو، جراحی زیبایی بینی، بوتاکس کردن لب‌ها و تزریق ژل به صورت چه شکلی می‌شود. در تصاویر قبل و بعد از عمل مشخص می‌شود چهره‌ی فرد با اعمال جراحی مختلف چه تغییراتی می‌کند. 

به گفته‌ی نویسنده این مطلب، این فرایند برای او 45 دقیقه طول کشیده؛ اما برای بعضی افراد بیشتر هم طول می‌کشد. اول، از زاویه‌های مختلف صورت عکس گرفته می‌شود؛ پس از این‌که عکس‌ها گرفته شد، تصاویر به نرم افزار داده می‌شوند و سپس در تصاویر تغییراتی اعمال می‌شود تا به شکلی که باب میل بیمار و جراح پلاستیک باشددر بیایند. نکته‌ی مهم این است که با این‌که جراحی تصویری تا حد زیادی نتایج جراحی زیبایی بینی و دیگر اعمال جراحی پلاستیک را نشان می‌دهد، 100٪ دقیق نیست. این نرم افزار فقط برای دادن ایده‌ای از تغییرات حاصل از جراحی زیبایی به بیمار کاربرد دارد. 


نرم افزار شبیه‌ساز جراحی پلاستیک

با استفاده از فناوری نرم افزار شبیه‌ساز جراحی پلاستیک می‌توانید نتیجه‌ی جراحی زیبایی بینی را قبل از عمل ببینید. این نرم افزار نتایج جراحی پلاستیک را به شکل سه بعدی شبیه‌سازی می‌کند. این شبیه‌سازی براساس عکس‌های دو بعدی انجام و توسط نرم افزار به تصاویر سه بعدی تبدیل می‌شود. جراح در مرحله‌ی اول از زوایای مختلف از چهره‌ی بیمار عکس می‌گیرد و آن‌ها را به نرم افزار می‌دهد. سپس بیمار می‌تواند ببیند با بینی کوتاه‌تر، ظریف‌تر یا بدون قوز بینی چه شکلی می‌شود. جراح پلاستیکی که از این نرم افزار استفاده می‌کند تمام مراحل جراحی را با جزئیات شرح می‌دهد و به بیمار می‌گوید برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواهش، چه تغییراتی در صورتش ایجاد می‌شود.


منبع : Rhinoplastyny