پیشرفت فناوری همواره در پیشرفت در حوزه‌ی جراحی پلاستیک نقش اساسی داشته است و Google Glass، جدیدترین دستاورد آن برای این حوزه از جراحی است. Google Glass  هدستی پیشرفته است که امکان عکس گرفتن، جست و جو کردن در اینترنت، چت کردن با دیگران و دیدن ایمیل‌ها را برای افراد فراهم می‌کند. نکته‌ی جالب این هدست این است که افراد برای استفاده از آن، نیازی به استفاده از دست‌های‌شان ندارند و هدست، تصویری که فرد می‌بیند را ضبط می‌کند. از این هدست اخیرا در جراحی زیبایی بینی هم استفاده شده است. 


استفاده از Google Glass در جراحی رفع انحراف بینی

از Google Glass اخیرا در جراحی زیبایی بینی و برای رفع انحراف بینی یک بیمار استفاده شده است. بینی بیمار شکسته بود و او تمایل داشت به جراحان اجازه دهد از Google Glass استفاده کنند تا بتوانند تا جایی که امکان دارد بینی‌اش را ترمیم کنند. این اولین باری بود که از Google Glass در جراحی زیبایی بینی استفاده می‌شد، اما پیش از این هم از این هدست در اعمال جراحی دیگر استفاده شده بود. دکتر برنت پونس با استفاده از این هدست فرایند جراحی را به صورت زنده ضبط می‌کرد. در حالی که او عمل جراحی را انجام می‌داد، تصویر آن برای یک جراح دیگر که صدها مایل دورتر بود پخش می‌شد و او قادر بود، با راهنمایی کردن دکتر پونس در جراحی شرکت کند. پونس می‌توانست حرکات دست جراح دیگر را از طریق هدست ببیند. 

استفاده از Google Glass در دنیای جراحی انقلابی به پا کرده است. قابلیت پخش کردن زنده‌ی عمل جراحی به جراحان این امکان را می‌دهد که از متخصصانی که در دیگر نقاط جهان حضور دارند، به‌عنوان دستیار و کمک در جراحی استفاده کنند. به این شکل نتیجه‌ی جراحی بهتر می‌شود و خطر آن کاهش می‌یابد. در حالی که هم اکنون جراحان کمی از Google Glass  برای جراحی زیبایی بینی استفاده می‌کنند، این جراحان به دنیا نشان داده‌اند جراحی زیبایی چطور می‌تواند از پیشرفت فناوری سود ببرد. استفاده بیشتر از این فناوری پس از مدتی به رواج یافتن آن منجر می‌شود. جراحان پلاستیک باتجربه، معمولا برای اعمال جراحی زیبایی بینی عادی به Google Glass نیاز پیدا نخواهند کرد. اما این فناوری در اعمال جراحی پیچیده می‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد.  شما هم اگر قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارید، هم اکنون بهترین فرصت است. 


منبع : Rhinoplastyny