یک مرد چینی در پی تصادف شدید با خودرو، جراحات سختی در ناحیه‌ی صورت برداشت و بینی او کاملا از بین رفت. جراحان برای کمک به این مرد در حال پرورش یک بینی بر روی پیشانی او هستند تا عجیب‌ترین جراحی زیبایی بینی را انجام دهند. این موضوع در ژورنال پزشکی نیوانگلند در  19 سپتامبر 2013  به چاپ رسید. تکنیک‌های استفاده شده در این نوع جراحی زیبایی بینی به صدها سال پیش باز می‌گردد. نام این تکنیک Prelamination است که شامل استفاده از یک بافت چند لایه برای بازسازی ساختاری مانند بینی است. پایه‌ی بینی مهم‌ترین لایه است و پوست پیشانی ویژگی‌های اید‌ه‌آلی برای کمک به شکل‌گیری بینی دارد. 

حتی قبل از این‌که بینی روی پیشانی رشد کند غضروف باید از قسمت دیگری از بدن برداشته شود. این فرآیند با برداشت غضروف از دنده‌های بیمار شروع می‌شود. با استفاده از جراحی پلاستیک این غضروف دنده را روی پیشانی بیمار قرار می دهند تا خون جریان پیدا کرده و به رشد آن کمک کند. 

هنگامی که بینی  به طور کامل در زیر پوست پیشانی شکل گرفت می‌توان آن را طی یک عمل جراحی زیبایی بینی بسیار دقیق و  پیچیده توسط یک تیم حرفه‌ای جراحی پلاستیک به صورت پیوند زد. به دلیل قدرت بافت و خون پوست پیشانی، کاشت غضروف می‌تواند موفقیت آمیز باشد. وقتی بینی جدید در جای مناسب قرار می‌گیرد، تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که به پوست اطراف یعنی جایی که بینی اصلی قرار داشته متصل شود و جریان خون در آن برقرار شود.


پیامدهای روانی

از دست دادن بینی می تواند روی عزت نفس و اعتماد به نفس شما تاثیر بگذارد. اگر بخواهید به همه توضیح بدهید چه اتفاقی افتاده است، زندگی مشکل خواهد بود. با داشتن یک بینی جدید مردم می‌توان بدون خجالت کشیدن به خاطر نقص صورت‌ زندگی کرد. البته برای پذیرش اتفاقی که منجر به جراحت یا نقص شده، ممکن است به مشاوره نیاز باشد.


منبع : Rhinoplastyny