استفاده از اکستنشن مو برای کسانی که برای مهمانی‌ها و موقعیت‌هایی خاص می‌خواهند موهایی بلند و پر پشت داشته باشند گزینه‌ی مناسبی است. اما استفاده از اکستنشن باید‌ها و نبایدهایی دارد که شاید به‌نظرتان بدیهی باشند، اما با این حال خیلی از خانم‌ها آن‌ها را رعایت نمی‌کنند. در این مطلب نکاتی در خصوص استفاده از اکستنشن و باید‌ها و نباید‌های آن را برای‌تان آورده‌ایم. 


بایدها

  • با اکستنشن درست رفتار کنید: اگر با اکستنشن هم مثل موهای خودتان رفتار کنید، دوام زیادی خواهد داشت. اکستنشن را به آرامی شانه بزنید و هنگام گذاشتن و برداشتن آن احتیاط کنید. برای بهتر کردن حالت اکستنشن، از حالت دهنده‌ها و اسپری مو استفاده کنید. اکستنشن مو می‌تواند گران باشد، پس سعی کنید درست از آن‌ها استفاده کنید تا زود خراب نشوند. 
  • عاقلانه انتخاب کنید: چون اکستنشن مصنوعی است، لزوما نباید مصنوعی به‌نظر بیاید. استفاده از رنگ‌های جیغ فقط برای مهمانی‌های خاص مناسب است. اگر ممکن است، اکستنشن را قبل از خریدن امتحان کنید. به این توجه کنید که رنگ آن با رنگ پوست، قد، وزن و سبک زندگی‌تان هم‌خوانی دارد یا نه. هم‌چنین هنگام انتخاب اکستنشن به این مسئله دقت کنید که قرار است نقش موهای‌ شما را بازی کند، پس باید به گونه‌ای نشان‌دهنده‌ی شخصیت‌تان باشد. 

اگر چند اکستنشن دارید که آن‌ها را با هم عوض می‌کنید، هنگام برداشتن و گذاشتن آن‌ها احتیاط کنید.

نبایدها

  • رسیدگی نکردن به موهای خودتان: درست کردن موهای اکستنشن مثل بازی کردن با عروسک می‌ماند، اما بر خلاف باربی شما موهای طبیعی هم دارید. اگر چند اکستنشن دارید که آن‌ها را با هم عوض می‌کنید، هنگام برداشتن و گذاشتن آن‌ها احتیاط کنید. رسیدگی به اکستنشن و بی‌توجه‌ای به موهای طبیعی، به کچلی منجر می‌شود. 
  • وانمود می‌کنید واقعی است: استفاده از اکستنشن خجالت ندارد، اما اگر وانمود کنید موهای فوق‌العاده‌ی‌تان به ژنتیک‌تان مربوط می‌شود، باید از خود خجالت بکشید. با خودتان صادق باشید. شاید بتوانید بعضی افراد را گول بزنید، اما همه‌ی افراد را نه. پس دروغ گفتن فایده‌ای ندارد. اگر کسی در مورد موهای‌‌تان سوال پرسید، صادق باشید و یادتان نرود برند اکستنشن را به او پیشنهاد کنید. 
  • زیادی از اکستنشن استفاده می‌کنید: اکستنشن مو پس از مدتی می‌پوسد. شستشو، سشوار کشیدن و مدل دادن فشار زیادی روی اکستنشن وارد می‌کند. بهتر است وقتی اکستنشن خراب شد آن را دور بیاندازید و تا باعث خجالت‌تان نشود. شاید مدل دادن به موهای خودتان از مدل دادن به اکستنشن سخت‌تر باشد، اما به این شکل زیباتر خواهید بود. 
  • اکستنشن را به سر می‌چسبانید: احتمالا این مورد را می‌دانید، اما دیده شده که بعضی خانم‌ها این کار را انجام می‌دهند. این روش گذاشتن اکستنشن به ریزش مو منجر می‌شود. چسب به مو می‌چسبد؛ و وقتی اکستنشن را بر می‌دارید، مقداری از موهای‌تان هم با آن کنده می‌شود. امکان بروز حساسیت پوستی هم وجود دارد. 
  • دیگران را قضاوت می‌کنید: خیلی از خانم‌ها منتظرند که چهره‌های مشهور اکستنشن روی سرشان را بردارند تا ببینند بدون آن چه شکلی هستند، اما همین خانم‌ها روی سرشان اکستنشن دارند. چرا وقتی شما روی سرتان اکستنشن دارید بیانسه را سرزنش می‌کنید؟ بهتر است روی موی خودتان تمرکز کنید و کاری به کار دیگران نداشته باشید. 

اگر این نکات را رعایت کنید، قادر خواهید بود برای مدت طولانی از اکستنشن استفاده کنید. به این شکل نه‌تنها از موهای خودتان محافظت می‌کنید، بلکه از پولی که خرج کرده‌اید نهایت استفاده را می‌برید.