ممکن است داشتن موهای صاف و خوش حالت برای بسیاری از افراد جذاب باشد. بنابراین این افراد ممکن است برای داشتن موهای بلند و خوش حالت اقدام به اکستنشن کردن موهای خود کنند. اما باید در نظر داشت که اکستنشن کردن مو مشکلاتی را با خود به‌ همراه خواهد داشت. این عمل می‌تواند باعث آسیب به موهای شما شود. بهتر است قبل از هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص اکستنشن کردن موهای خود، ابتدا به هشت دلیل پرهیز از اکستنشن کردن موها که در این متن به آن‌ها اشاره می‌شود توجه کنید.

آسیب دیدن موها

یکی از مهم‌ترین دلایل پرهیز از اکستنشن کردن موهای سر، آسیب رساندن این فرآیند بر مو  است. اکستنشن می‌تواند  به نسبت فشار ایجاد شده به موها، موجب کنده شدن آن‌ها یا  حتی باعث ایجاد نقاط خالی و بی‌مو در روی سر شود.

داشتن ظاهری مشابه

فرایند اکستنشن مو باعث بلند و صاف شدن موها می‌شود. شاید به خودی‌ خود این موضوع جالب باشد یا این‌که ممکن است داشتن موهای صاف دوست داشتنی به نظر برسد، اما با کمی دقت به بازیگران، مدل‌ها و افراد مشهوری که سابقه‌ی اکستنشن کردن موهای خود را داشتند، در می‌یابیم ظاهر همه آن‌ها به جز اندکی تفاوت شبیه هم‌دیگر است. بنابراین با اکستنشن کردن موها شما موهای بلند و صاف اما به همراه آن چهره‌ای تکراری نیز خواهید داشت.

اکستنشن کردن موها علاوه بر زحمات و دردسرهای اولیه، اقدامات دیگری را نیز برای نگهداری در‌ بر‌ خواهد داشت.

نگهداری سخت

 پس از انجام اکستنشن نیاز است هر ماه حداقل یک بار به سالن زیبایی رفته و در آن‌جا اقداماتی برای حفظ و نگهداری حالت موی خود داشته باشید. اگر بخواهید مدل موهای‌تان را تغییر دهید این نیاز بیشتر هم می‌شود. بنابراین اکستنشن کردن موها علاوه بر زحمات و دردسرهای اولیه، اقدامات دیگری را نیز برای نگهداری در‌ بر‌ خواهد داشت و هم‌‍‌‌چنین موجب اتلاف وقت زیادی در سالن زیبایی خواهد شد.

هزینه

جهت اجرای اکستنشن و نگهداری آن علاوه بر زمان، نیاز است مبالغ زیادی هزینه شود. بدیهی است هرچه کیفیت اکستنشن بالاتر باشد، هزینه‌ی اجرا و نگه‌داری آن نیز بالاتر خواهد بود.

احتمال بد شدن چهره

 قرار نیست داشتن موهای بلند همه‌ی چهره‌ها را زیبا کند. ممکن است داشتن موهای بلند در برخی از افراد موجب زشت شدن آن‌ها شود. در این صورت اکستنشن کردن می‌تواند اشتباه بزرگی باشد. در چنین مواقعی بهتر است ابتدا توسط یک کلاه‌گیس مدل موی دل‌خواه خود را امتحان کنید تا از سازگاری آن مدل مو با چهره خود مطمئن شوید.

ظاهر انتهای موها

ظاهر انتهای موها پس از رشد مجدد موهای طبیعی همیشه دردسر ساز خواهد بود. به‌ طوری‌ که کسانی که از اکستنشن مو استفاده کرده‌اند به‌طور عمده قابل تشخیص هستند. زیرا موهای اکستنشن شده ظاهر طبیعی نداشته اما موهایی که در انتهای پایینی قرار دارند، ظاهری طبیعی دارند و این تفاوت منجر به آشکار شدن اکستنشن می‌شود.

با ریزش موهای اکستنشن شده حتی احتمال خراب شدن مدل موهای‌تان هم وجود دارد.

احتمال ریزش مو

 اگر چنان‌چه شما توانسته باشید مدل موهای مورد نظر خود را پیدا کنید، باز هم یک مشکل اساسی باقی می‌ماند و آن هم احتمال ریزش موهای اکستنشن شده است که علاوه بر ریختن آن در تمام خانه، با ریزش موهای اکستنشن شده حتی احتمال خراب شدن مدل موهای‌تان هم وجود دارد.

احتمال تعلق موها به افراد فقیر

یکی دیگر از مضرات استفاده از اکستنشن احتمال تعلق موها به افراد فقیر است. چرا که برخی از افراد فقیر موهای خود را به فروش می‌رسانند تا در اکستنشن مو از آن استفاده شود. بنابراین شما نمی‌دانید که موی چه کسی بر روی سر شما قرار خواهد گرفت.

ممکن است به خاطر علاقه‌ی شدید به داشتن موهای بلند تصمیم به اکستنشن موهای خود بگیرید، اما در نظر داشته باشید اکستنشن نتایج ناخواسته‌ای را در پی خواهد داشت از قبیل هزینه‌های اضافی، نگهداری سخت و پرهزینه. بنابراین اکستنشن مو، چندان عمل کم دردسری به نظر نمی‌رسد. چنان‌چه شما از این پس به فکر اکستنشن مو افتادید، بهتر است قبل از آن به پی‌آمد ها و دردسرهای آن فکر کنید.

منبع : Allwomenstalk