این روزها با گسترش عمل‌های زیبایی، طراحی لبخند به یکی از پرطرفدارترین عمل‌ها تبدیل شده. اصلاح طرح لبخند به فرایند بهبود ظاهر لبخند از طریق یک یا چند عمل زیبایی مثل روکش کردن دندان، کامپوزیت کردن آن، کاشت دندان و سفید کردن دندان گفته می‌شود. به یاد داشته باشید عمل بازسازی یا طراحی لبخند باید تنها زمانی انجام شود که دهان شما به بازسازی کامل نیاز دارد.

ملاحظات عمل اصلاح طرح لبخند
در عمل اصلاح طرح لبخند، چهره، رنگ پوست، رنگ مو، دندان‌ها (شکل، طول، عرض و ظاهر)، بافت لثه و لب‌ها برای رسیدن به لبخند ایده‌آل مد نظر قرار داده می‌شوند. عمل اصلاح طرح لبخند می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد و با توجه به ملاحظات خاص شما تنظیم شود.
از چه چیزهایی در مورد دندان‌ها و لبخند خود خوش‌تان یا بدتان می‌آید؟ مواردی که جراح برای دستیابی به یک عمل موفق باید با شما بررسی کند شامل موارد زیر می‌شوند:

رنگ دندان
می‌توان دندان‌های تیره یا دندان‌هایی که تغییر رنگ داده‌اند را با کامپوزیت‌های رنگ دندان جایگزین کرد. با سفید کردن دندان نیز می‌توانید لکه‌های دندان‌های مات را از بین ببرید. رنگ دندان جزو موارد مهمی است که قبل از آماده شدن برای عمل اصلاح طرح لبخند و جراحی‌هایی که در این فرایند انجام می‌شوند باید مورد بررسی قرار بگیرند؛ جراحی‌هایی مثل روکش کردن، نصب دندان‌ مصنوعی، کامپوزیت و کاشت دندان.
هنگام بررسی رنگ دندان‌ها توجه داشته باشید که دندان‌های سیاه یا رنگ و رو رفته نشان دهنده‌ی دهانی پیر هستند. یک لبخند زیبا باید با دندان‌هایی سفید و شفاف همراه باشد که نشان‌ دهنده‌ی ظاهری جوان هستند. رنگی که جراح برای سفید کردن دندان یا روکش کردن آن انتخاب می‌کند با توجه به رنگ پوست و موی شما انتخاب می‌شود. جراحان زیبایی در پیدا کردن توازن لازم میان لبخندی سفید و روشن ‌تر و طبیعی بودن رنگ دندان تجربه‌ی زیادی دارند.

دندان ‌های کج، روی هم افتاده یا دندان ‌هایی که فاصله ی زیادی با هم دارند را می توان با ارتودنسی اصلاح و ظاهرشان را با روکش بهتر کرد.

هم ترازی و فاصله ی دندان‌ها
دندان‌های کج، روی هم افتاده یا دندان‌هایی که فاصله ی زیادی با هم دارند را می‌توان با ارتودنسی اصلاح و ظاهرشان را با روکش بهتر کرد.

دندان‌های افتاده
یک یا دو دندان افتاده می‌تواند تأثیر بدی روی لبخندتان بگذارد و در جویدن مشکل ایجاد کند و خطر فرسوده شدن دندان‌های‌تان را افزایش دهد. بنابراین جایگزین کردن این دندان‌ها بخش مهمی از سلامت دهان و زیبایی صورت شماست. می‌توان دندان‌های افتاده را با کاشت دندان و دندان مصنوعی جایگزین کرد.

تناسب و توازن
دندان‌های نامتوازن، لب پریده و ترک خورده در زیبایی ظاهر تأثیر زیادی دارند، اما آن‌ها را می‌توان با عمل زیبایی ترمیم کرد و به لبخندی زیبا رسید؛ چیزی که ظاهر کلی شما را بهتر می‌کند. متناسب کردن دندان‌ها بخش مهمی از فرایند اصلاح طرح لبخند است.

لب‌ها، لبخند و گونه‌هایی پرتر
با فرایند‌های خاصی از اصلاح طرح لبخند می‌توان صورتی از شکل افتاده و پیر را بهبود داد و دوباره جوان کرد؛ فرایند‌هایی مثل ارتودنسی و جراحی فک و صورت.
جراح زیبایی با دقت روی طرحی کار می‌کند که دقیقا انتظاری که از عمل جراحی اصلاح طرح لبخند دارید برآورده شود. این طرح ممکن است شامل اعمال جراحی زیبایی و بازسازی زیاد از جمله سفید کردن دندان، کامپوزیت، روکش کردن، ارتودنسی، جراحی فک و صورت و ترمیم لثه باشد.


ادامه دارد ...