جراحی زیبایی بینی یکی از پیچیده‌ترین انواع جراحی پلاستیک و پرطرفدارترین آن‌ها است. در سال‌های اخیر، تغییرات زیادی در رویکردهای جراحی زیبایی بینی مثل توجه بیشتر به حفظ ساختار بینی یا بهبود دادن آن، ایجاد شده است. بیشتر اعمال جراحی پلاستیک که روی بینی انجام می‌شود، اهداف زیبایی دارند و روی نوجوانان و جوانان انجام می‌شوند. اما تعداد افراد بین 30 تا 60 سال که سراغ جراحی زیبایی بینی می‌روند نیز رو به افزایش است. با افزایش رواج جراحی زیبایی بینی، به تاثیر آن روی شخصیت و خویشتن‌بینی افراد توجه بیشتری شده است. شکی وجود ندارد که تغییر ظاهر نقطه‌ی کانونی صورت، روی خویشتن‌بینی افراد تاثیر می‌گذارد، اما این‌که این تغییر تاثیر منفی روی شخصیت افراد می‌گذارد با عقل جور در نمی‌آید. 


لیدی گاگا

اگر فقط به عکس‌های او نگاه کنید، متوجه می‌شود ادعای او مبنی بر طبیعی بودن صورتش کمی زیاده‌روی است. البته این ادعا در سال 2008 وقتی لیدی گاگا اولین آلبومش را منتشر کرد کاملا باورکردنی بود، اما اخیرا تغییرات زیادی در چهره‌ی این خواننده‌ی هالیوودی ایجاد شده است. بینی لیدی گاگا از یک بینی بزرگ در سال 2008، به یک بینی باریک و ظریف تبدیل شده است که به‌نظر می‌رسد نتیجه‌ی چند جراحی زیبایی بینی باشد. اما با این‌که چهره‌ی این خواننده در سال‌های اخیر دچار تغییرات زیادی شده است، شخصیتش هیچ تغییری نکرده است. او شاید حالا بیشتر از سال 2008 که تازه وارد دنیای هنر شده بود عجیب و غریب و مرکز توجه باشد. 


تمام جراحان پلاستیک موظفند قبل از جراحی زیبایی بینی، از سلامت روانی مراجعین‌شان مطمئن شوند.

مشاوره قبل از جراحی

تمام جراحان پلاستیک موظفند قبل از جراحی زیبایی بینی، از سلامت روانی مراجعین‌شان مطمئن شوند. قبل از این‌که روی بیمار هر گونه جراحی پلاستیک انجام شود، جراح پلاستیک از او در مورد دلیل اصلی‌اش برای جراحی پلاستیک و انتظارات او پس از عمل سوال می‌پرسد. تمام بیماران باید درکی کامل و دقیق از جراحی پلاستیک و نتایج آن داشته باشند. خیلی از جراحان بیمارانی که توقعات بی‌جا دارند را رد می‌کنند. 


جراحی زیبایی بینی و خویشتن‌بینی

بینی نقطه‌ی کانونی صورت محسوب می‌شود و پس از چشم‌ها، بیشترین تاثیر را در چهره دارد. از آن‌جایی که در مرکز صورت قرار دارد، زیبایی آن روی ظاهر کلی صورت تاثیر زیادی می‌گذارد. به همین دلیل است که جراحی زیبایی بینی، از پرطرفدارترین اعمال جراحی پلاستیک محسوب می‌شود. 

خویشتن‌بینی به عوامل مختلفی وابسته است و اصلی‌ترین آن ظاهر فرد است. زمانی علم تغییر دادن چهره‌ی افراد وجود نداشت و انسان‌ها، تا آخر عمر نقص‌های ظاهری‌شان را تحمل می‌کردند و با آن‌ها کنار می‌آمدند. اما امروزه علم جراحی پلاستیک پیشرفت کرده و به سطحی رسیده است که افراد با استفاده از آن، می‌توانند تا حد زیادی ظاهرشان را به شکل دلخواه‌شان تغییر دهند. یک بینی باریک و ظریف واقعا زیبا است و باعث می‌شود خصوصیات دیگر صورت مثل چشم‌ها، گونه‌ها و لب‌ها بهتر به‌نظر برسند. این روزها خیلی‌ها جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند و اکثر آن‌ها از بیشتر شدن اعتماد به نفس و بهتر شدن دیدشان به خویشتن‌ خبر می‌دهند.


منبع : Healthable