تحقیقات نشان می‌دهد علیرغم مشکلات اقتصادی، تمایل مردم برای پرداخت هزینه‌های جراحی پلاستیک افزایش یافته است. اما همان‌‌طور که در بخش اول گفتیم، در حالی که افراد به امید داشتن ظاهری بهتر به جراحان پلاستیک مراجعه می‌کنند، متخصصین پوست و مو و بعضی جراحان پلاستیک عقیده دارند، بعضی اعمال جراحی پلاستیک هستند که افراد باید از خطرات آن‌ها آگاه باشند. مواردی که در این مطلب آورده‌ایم، اعمال جراحی پلاستیکی هستند که نتیجه‌ی آن‌ها برای اکثر افراد، ارزش خطراتش را ندارد.


هر عمل جراحی پلاستیک که توسط افراد غیرمتخصص انجام شود

با افزایش تمایل مردم به جراحی پلاستیک در سال‌های گذشته، تعداد افرادی که به علم جراحی پلاستیک علاقمند شده‌اند نیز افزایش پیدا کرده است. اما هر پزشکی توانایی انجام اعمال جراحی پلاستیک را ندارد. با این حال، تعداد زیادی از پزشکانی که جراحی پلاستیک انجام می‌دهند و از این کار درآمد خوبی هم کسب می‌کنند، مدارک مربوط به جراحی پلاستیک را ندارند. چطور باید این پزشکان را بشناسیم؟ تحقیق کنید. قبل از این‌که اطلاعات کافی در خصوص تحصیلات، سابقه‌ی کاری و تجربه‌ی جراح مورد نظر کسب نکرده‌اید، برای رفتن به اتاق عمل عجله نکنید. نکاتی که قبل از جراحی پلاستیک باید بدانید را خوب بررسی کنید و هنگام انتخاب جراح پلاستیک، آن‌ها را مد نظر قرار دهید.


میکروپیگمنتیشن

در حالی که خیلی از خانم‌ها آرزو می‌کند از شر آرایش کردن خلاص شوند، کسانی که این آرزو را به واقعیت تبدیل می‌کنند نتیجه‌ی آن را نوعی کابوس می‌دانند. معمولا نواحی از صورت که میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی روی آن‌ها انجام می‌شود، جزو حساس‌ترین نقاط آن هستند. به همین دلیل پاک کردن آرایش تتو شده روی این نواحی کار آسانی نیست. حتی با استفاده از لیزر، هیچ تضمینی وجود ندارد که این تتوها ناپدید شوند. به این شکل اگر از نتیجه‌ی میکروپیگمنتیشن راضی نباشید، احتمالا باید به آن عادت کنید و حتی اگر از نتیجه‌ی آن راضی باشید، مد تغییر می‌کند. 


همان‌طور که چهره‌ی بعضی افراد مشهور نشان می‌دهد، انجام اعمال جراحی پلاستیک روی صورت تاثیر زیادی روی چهره‌ی افراد دارد، اما این تاثیر همیشه مثبت نیست.

جراحی پلاستیک صورت

همان‌طور که چهره‌ی بعضی افراد مشهور نشان می‌دهد، انجام اعمال جراحی پلاستیک روی صورت تاثیر زیادی روی چهره‌ی افراد دارد، اما این تاثیر همیشه مثبت نیست. بعضی افراد که صورت را لیپوساکشن می‌کنند تا چهره‌هایی زیبا‌تر داشته باشند، بیشتر چهره‌ای شیطانی پیدا می‌کنند و سپس برای ترمیم نتایج جراحی قبلی، سراغ یک جراحی پلاستیک دیگر می‌روند. یکی دیگر از اعمال جراحی پلاستیک خطرناک صورت، کشیدن پوست است که از دهه‌ی 80 به‌جای مانده است. این اعمال جراحی بسیار گران هستند و معمولا در دراز مدت، نتیجه‌ی مطلوبی ندارند. 

یکی از اعمال جراحی پلاستیک پرخطر صورت لیزر CO2 است که پس از آن صورت بیمار برای چند هفته کاملا قرمز و سوخته می‌شود. در حالی که افراد پس از گذراندن دوران نقاهت و ترمیم شدن پوست، صورتی نرم و صاف خواهند داشت، روش‌های کم‌خطر دیگری هم برای رسیدن به این نتیجه وجود دارد. 


ترکیب ماستوپکسی و بزرگ‌ کردن سینه

اگر دو جراحی پلاستیک را هم‌زمان انجام دهید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ اگر جراحی‌های مورد نظر ماستوپکسی و بزرگ‌ کردن سینه باشند، احتمال این‌که با مشکلات پیچیده‌‌ای مواجه شوید زیاد است. در حالی که ماستوپکسی عملی برای کوچک کردن سینه و از بین بردن حالت افتادگی آن است، بزرگ کردن سینه هدفی متضاد آن را دنبال می‌کند. در حالی که جراح پلاستیک با برداشتن پوست‌های اضافی در فرایند ماستوپکسی این عمل ترکیبی را آغاز می‌کند، ممکن است برای بزرگ کردن سینه مجبور شود پوست آن را بکشد. علاوه بر خطرات ناشی از ترکیب کردن دو عمل جراحی، بیمار با خطراتی از قبیل عفونت، نامتقارن شدن سینه‌ها، از دست دادن حس نوک سینه‌ها و ناتوانی در شیر دادن مواجه است. 


عمل زیبایی باسن

در حالی که بعضی افراد در باشگاه مدام ورزش می‌کنند و رژیم غذایی سخت می‌گیرند تا باسن‌شان را لاغر کنند، بعضی‌ها برای داشتن باسنی بزرگ‌تر سراغ جراحی پلاستیک می‌روند. بر خلاف عمل زیبایی سینه که در آن از ژل سیلیکون یا سالین استفاده می‌شود، در عمل زیبایی باسن از تکه‌های جامد سیلیکون که زیر ماهیچه‌های باسن قرار می‌گیرند استفاده می‌شود. در نتیجه باسن بزرگ‌تر و گردتر می‌شود، اما این نتیجه ساده به دست نمی‌آید. انجام جراحی پلاستیک روی باسن ممکن است به عفونت منجر شود. از آن‌جایی که جراحان پلاستیک شکاف ایجاد شده روی باسن را نزدیک به مقعد پنهان می‌کنند، وجود میکروب‌ در آن منطقه احتمال بروز عفونت را افزایش می‌دهد. علاوه بر این اگر کمی فکر کنید، انجام جراحی پلاستیک روی منطقه‌ی از بدن که روی آن می‌نشینیم، اصلا منطقی نیست. 


منبع : Abcnews