هر بار یک فیلم سینمایی یا برنامه‌ی تلویزیونی می‌بینیم که افراد مشهور در آن حضور دارند، با مقدار زیادی جراحی پلاستیک مواجه می‌شویم. یا پوست صورت‌شان را کشیده‌اند، یا بوتاکس کرده‌اند و بعضی‌ها هم سینه‌های‌شان را بزرگ کرده‌اند. البته این‌ها فقط مواردی هستند که از تصویر تلویزیونی می‌توان تشخیص داد. 

اکثر افراد معروف و پولدار، جراحی پلاستیک می‌کنند تا جوان بمانند. البته از آن‌جایی که پیر شدن به خانم‌های معروف بیشتر از آقایان ضربه می‌زند، آن‌ها بیشتر به جراحی پلاستیک تمایل دارند. متاسفانه، زیاده‌روی در جراحی پلاستیک هر روز رواج بیشتری پیدا می‌کند و افرادی که این کار را انجام می‌دهند، پس از مدتی صورت‌هایی کشیده و بی‌روح  و بی‌تحرک پیدا می‌کنند. حالا که جراحی پلاستیک این‌قدر رواج دارد، بد نیست بدانیم گران‌ترین اعمال جراحی پلاستیک کدامند. 


جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی برای بعضی‌ها، به اندازه‌ی کشیدن پوست صورت اهمیت دارد، مخصوصا برای کسانی که بینی‌های بزرگ و کج دارند. البته، جراحی زیبایی بینی گاهی اوقات اهداف پزشکی هم دارد. خیلی از افراد برای حل مشکلات تنفسی بینی‌شان را عمل می‌کنند و در کنار آن، جراحی زیبایی هم انجام می‌دهند. از آن‌جایی که بینی نقطه‌ی مرکزی صورت است، این‌که بخواهید بینی‌تان با بقیه اجزای صورت متناسب باشد کاملا منطقی است. هدف از جراحی زیبایی بینی این است که بینی فرد، متناسب با اجزای صورت شود و شکلی طبیعی داشته باشد. هزینه‌های جراحی زیبایی بینی می‌تواند تا 15.000 دلار باشد. 


در جراحی پلاستیک لیپوساکشن سپس جراح پلاستیک با استفاده از سر تیز لوله، بافت‌های چربی را از هم جدا می‌کند و آن‌ها را بیرون می‌کشد.

لیپوساکشن

لیپوساکشن یکی از پرطرفدارترین انواع جراحی پلاستیک است. خلاص شدن از شر چربی‌های بدن، برای همه خوشایند است و تقریبا همه‌ی افراد، در نقطه‌‌ای از بدن‌شان چربی‌های اضافی دارند. فرایند لیپوساکشن بسیار ساده است؛ یک شکاف روی قسمت مورد نظر ایجاد و یک لوله‌ی استیل نوک تیز وارد بافت‌های چربی می‌شود. سپس جراح پلاستیک با استفاده از سر تیز لوله، بافت‌های چربی را از هم جدا می‌کند و آن‌ها را بیرون می‌کشد. 


کشیدن پوست صورت

با بالا رفتن سن، چین و چروک‌ها روی صورت نمایان می‌شوند و پوست آن شل می‌شود. البته افراد متفاوت پیر می‌شوند. ممکن است بعضی افراد از دهه‌ی سوم زندگی‌شان شاهد نشانه‌های پیری باشند و بعضی دیگر، تا 50 سالگی پوستی شاداب و جوان داشته باشند. با کهولت سن پوست تغییرات زیادی می‌کند؛ لایه‌ی زیرین آن نازک می‌شود و پوست، انعطاف و سفتی‌اش را از دست می‌دهد. به‌نظر می‌رسد کشیدن پوست صورت راه حل خوبی برای فرار کردن از نشانه‌های پیری است. بعضی افراد در کنار کشیدن پوست صورت، ابروها و زیر چشم‌ها را نیز جراحی می‌کنند. کشیدن پوست صورت تقریبا 25.000 دلار هزینه دارد. 


جراحی پلاستیک پس از بارداری

این جراحی پلاستیک که معمولا پس از بارداری روی خانم‌ها انجام می‌شود، شامل لیپوساکشن، کشیدن پوست شکم و اصلاح شکل سینه می‌شود. بارداری فشار زیادی بر بدن زن وارد می‌کند، مخصوصا اگر چند فرزند به دنیا بیاورند. به همین دلیل است که خانم‌ها برای بازگرداندن زیبایی بدن‌شان، به سراغ جراحی پلاستیک می‌روند. این جراحی پلاستیک تقریبا 25.000 دلار خرج بر می‌دارد. 


در فرایند جراحی کشیدن پوست بدن پوست میان‌تنه کامل شکاف می‌خورد و از روی باسن به سمت بالا و از روی شکم، به سمت پایین کشیده می‌شود تا پوست اضافه روی شکم باقی نماند.

کشیدن پوست بدن

این جراحی پلاستیک بیشتر روی افراد چاقی که وزن زیادی کم می‌کنند، انجام می‌شود. متاسفانه پوست انسان فقط قابلیت کش آمدن دارد و سرجایش باز نمی‌گردد. به همین دلیل پوست بدن افرادی که کاهش وزن زیادی دارند، افتاده و آویزان می‌شود. در فرایند این جراحی پوست میان‌تنه کامل شکاف می‌خورد و از روی باسن به سمت بالا و از روی شکم، به سمت پایین کشیده می‌شود تا پوست اضافه روی شکم باقی نماند. هزینه‌ی این جراحی پلاستیک 35.000 تا 40.000 دلار است. 


پیوند صورت

ریچارد لی نوریس عمل پیوند صورت داشته است. یک روز وقتی ریچارد مست به خانه می‌آید، با مادرش بحثش می‌شود و تهدید می‌کند که با شات گان به صورت خود شلیک خواهد کرد. اما شات گان تصادفا شلیک می‌شود و صورت ریچارد را متلاشی می‌کند. در این جراحی پلاستیک دندان‌ها، فک بالا و پایین، زبا و تمام بافت‌های صورت پیوند زده شدند و یکی از گران‌ترین اعمال جراحی پلاستیک تاریخ محسوب می‌شود. از آن‌جایی که شبیه‌سازی کردن بعضی بافت‌های صورت ممکن نیست، برای این عمل از صورت یک جوان 21 ساله که در سانحه‌ی رانندگی جان خود را از دست داده بود، استفاده شد. متاسفانه ریچارد هنوز هر روز به بیمارستان می‌رود و دارو مصرف می‌کند، تا از این‌که بدنش صورت جدیدش را پس بزند، جلوگیری کند. اگر این اتفاق رخ دهد، ممکن است به مرگ ریچارد منجر شود. 


منبع : Therichest